1. Racha Member

    Ik kan geen email meer versturen gmail

    Topic geplaatst op: 15-04-2020 om 14:27

    Ik kan wel e-mails ontvangen vanuit mijn info@ mail maar niet versturen.
    Ik krijg deze foutmelding:

    Bericht niet bezorgd
    Je verzendt dit bericht vanaf een ander adres of een alias met de functie 'Mail verzenden als'. De instellingen voor het account dat je gebruikt voor 'Mail verzenden als' zijn niet correct of zijn verouderd. Controleer deze instellingen en probeer je bericht opnieuw te verzenden.

    De reactie was:
    TLS Negotiation failed, the certificate doesn't match the host.

    Ik heb even gegoogled en blijkt dat de smtp onjuist is. Ik kan echter niet vinden welke het wel moet zijn. Hier bij versio staat dat het allemaal mail.domeinnaam.nl is met poort 465.

    Ook heb ik gelezen dat gmail sinds april een wijziging heeft doorgevoerd waardoor het niet meer werkt??

    Ik hoor graag van jullie!

    Groet Racha

  2. Milan Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 15-04-2020 om 14:59

    Beste,

    Bedankt voor je bericht, door een update van Gmail werken de mail.domein.nl instellingen niet meer. Zou je de volgende instellingen willen gebruiken in gmail:

    SMTP server: mail.axc.nl
    SMTP poort: 465
    Authenticatie voor SMTP is vereist!

    SSL Aan

    Gebruikersnaam: uw email adres

    Hiermee zou het moeten werken.

    Met vriendelijke groet,
    Milan - Helpdeskmedewerker

    Vond u dit antwoord nuttig?

  3. Racha Member
    Reactie geplaatst op: 16-04-2020 om 08:33

    Hoi,

    Dank voor jouw antwoord! Bij 1 website werkt het, bij de ander niet. Daar blijf ik de melding krijgen dat het wachtwoord fout is.
    Ik heb ook al een extra mailadres aangemaakt om te testen en daarbij geeft die het zelfde probleem.
    Gaat om info@make-id.nl

    Weet jij hoe dit kan? Heb het wachtwoord gisteren al veranderd maar hij pakt hem nu nog niet..

    Alvast bedankt

    Vond u dit antwoord nuttig?

  4. Milan Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 16-04-2020 om 08:34

    Dag Racha,

    Dat komt doordat je een MX record mist, zou je even contact op willen nemen met support@versio.nl? Dan kunnen we je verder helpen.

    Met vriendelijke groet,
    Milan - Helpdeskmedewerker

    Vond u dit antwoord nuttig?

  5. Racha Member
    Reactie geplaatst op: 16-04-2020 om 10:22

    Oke ga ik doen! Thanks

    Vond u dit antwoord nuttig?