1. Dieter Member

Reseller korting (what's in a name)

Topic geplaatst op: 03-12-2018 om 09:24

Met 75 actieve (via Versio) geregistreerde domeinnamen geklikt op een link in de recente nieuwsbrief. Zonder verder vragen of bevestigen blijk ik nu vast te zitten in één of andere "reseller korting" die mij geld kost.

Dat dit geld zou kosten wordt NERGENS in de e-mail vermeld, wat vrij verfoeilijk is in mijn ogen.

Iemand enig idee waar je die "reseller korting" kan uitschakelen?

Alvast dank.

2. Mart Member
    Reactie geplaatst op: 03-12-2018 om 12:13

Ik ben al jaren zakelijk klant en heb meer dan 25 domeinnamen geregistreerd bij Versio.
    Nu is er een Account Status knop toegevoegd en ben ik ineens consument geworden.
    Maar Versio nu heeft een fantastisch aanbod om weer zaklijke reseller te worden voor maar € 10,00 per maand.
    Als dit het nieuwe beleid is dan ga ik naar andere hoster met mijn reseller activiteiten.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Harry Member
    Reactie geplaatst op: 03-12-2018 om 12:16

Herkenbaar, ik ben ook al jaren zakelijke klant, nu ineens niet meer. Begrijp het idee van Versio wel, want nu willen ze extra geld van ons ( 9 euro ex btw per maand)
    Ik hoop dat ze inzien dat de ingeslagen weg niet de juiste is. Ik hoop vooralsnog op een goede oplossing vanuit Versio.

4. Dieter Member
    Reactie geplaatst op: 03-12-2018 om 13:31

Ik heb op zich geen probleem met het feit dat Versio een extra centje wil verdienen, ik heb wel een probleem met de manier waarop.

Met mijn 75 domeinnamen was ik plots ook "consument" geworden en nadat ik in de nieuwsbrief op de link had geklikt blijk ik nu reseller korting te hebben waarvoor ik eerst netjes 9 euro ex btw moet betalen. De logica ontsnapt mij helemaal. Staat trouwens nergens (vindbaar) gecommuniceerd.

5. Mart Member
    Reactie geplaatst op: 03-12-2018 om 13:31

De reactie van Versio:
    De tarieven staan standaard nu hoger. We bieden je de mogelijkheid om korting op het verlengen/registreren/verhuizen van domeinnamen te krijgen door middel van een abonnement. De keuze is voor jou om te kijken of dit inderdaad voordeliger is. Dit gaat alleen om domeinnamen en staat naast een reseller pakket.

Wat ik al vermoedde, een gewone prijsverhoging en verstopt achter een knop een lokkertje om nog meer te betalen.
    Versio zou dit transparant moeten comminiceren: " We voeren een prijsverhoging door maar u kunt een maandelijks abonnement van € 9,00 opnieuw korting krijgen op uw domeinnamen" .

6. Dieter Member
    Reactie geplaatst op: 03-12-2018 om 13:40

En vooral: als je zoals ik op de knop in de nieuwsbrief geklikt hebt niet onmiddellijk vastzitten aan de "reseller korting" die je 9 euro excl btw per maand kost.
    Los daarvan zou het netjes zijn een mogelijkheid te voorzien om deze actie te annuleren.

7. Tom Member
    Reactie geplaatst op: 03-12-2018 om 15:17

Korting op bulk is vrij gebruikelijk in combinatie met een maandelijkse bijdrage, dit is bij veel andere providers ook het geval. Het belangrijkste is om te berekenen of het voor jou goedkoper is om 'duurdere' domeinen te kopen als consument of i.c.m. een abonnement goedkopere als reseller.

Ik begrijp jullie opmerking over de gang van zaken en de communicatie wel overigens. Op deze pagina staat bij mij een knop om het consumenten tarief te activeren: https://www.versio.nl/domeinnaam-prijzen?id=1 werkt dat voor jullie?

8. Dieter Member
    Reactie geplaatst op: 03-12-2018 om 15:21

@ Thomas: deactiveren lukt niet (activeren hoogst waarschijnlijk wel)...

9. Tom Member
    Reactie geplaatst op: 03-12-2018 om 15:27

Ook niet via je accountstatus pagina?

https://www.versio.nl/customer/account/account-status

10. Dieter Member
    Reactie geplaatst op: 03-12-2018 om 15:31

Nu wel :-) "Opheffen" is er bijgekomen.

11. Dieter Member
    Reactie geplaatst op: 03-12-2018 om 15:33

Ik vermoed trouwens dat er later op de dag nog zal gecommuniceerd worden vanuit Versio. Bepaalde actiepagina's zijn niet meer online ;-)

12. Tom Member
    Reactie geplaatst op: 03-12-2018 om 15:55

Fijn dat het gelukt is!

Ik merkte het zelf ook al inderdaad dat sommige pagina's niet meer werken. Ik vind het ook heel sneu voor de medewerkers dat het zo loopt allemaal. Vooral de schreeuwers die wegrennen omdat ze alleen maar klagen. Ik zag ook dat bepaalde topics verwijderd zijn waarin werd opgeroepen om te verhuizen.

Zo'n emmer stront terwijl Versio het al jaren goed doet, dat verdienen ze niet. Communicatie is bij deze wel een dingetje geworden maar het is en blijft mensenwerk natuurlijk. Excuses voor de off-topic.

13. Dieter Member
    Reactie geplaatst op: 03-12-2018 om 17:26

Over de service van Versio hoor je mij niet klagen hoor. Ben al jaren klant, beheer er 75 domeinnamen. Het mailtje van afgelopen weekend was fout, maar ik reken ze daar niet op af.

En ook wel begrip dat ze berichten verwijderen die verwijzen naar andere aanbieders. Heb je niets aan en helpt je geen meter vooruit.

14. Tom Member
    Reactie geplaatst op: 03-12-2018 om 17:37

Daar sta ik helemaal achter! :-)

15. Mark Member
    Reactie geplaatst op: 04-12-2018 om 16:24

Weet iemand wat de maandelijkse kosten voor het abbo “groothandel” zijn. Als ik het goed begrijp heb je 3 tarieven voor domeinnamen:
    Consument
    Reseller (9 eur p/m excl btw) - minimaal 25 domeinnamen
    Groothandelaar (??) - minimaal 100 domeinnamen

Ik heb nu minder dan 100 domeinnamen bij versio (kan daardoor de maandelijkse kosten ook niet zien), maar was van plan om 120+ domeinnamen te verhuizen naar versio wat het totaal 200+ domeinnamen maakt. Afhankelijk van de bijkomende kosten voor het “groothandel” abbo.

16. Kasper Member
    Reactie geplaatst op: 04-12-2018 om 16:32

Ik heb groothandelaar, en heb niets kunnen vinden over maandelijkse kosten.

17. Tom Member
    Reactie geplaatst op: 04-12-2018 om 16:34

Ik weet ook niet of en zo ja wat de kosten zijn maar ik heb hier wel een prijslijst voor je: https://www.versio.nl/domeinnaam-prijzen?id=3

18. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 04-12-2018 om 19:34

@Mark Het tarief voor het abonnement Groothandel bedraag 19 euro excl. BTW per maand.

19. Kasper Member
    Reactie geplaatst op: 04-12-2018 om 22:29

Oei Fabian. Dat mag nog wel even goed gecommuniceerd worden.

Ik kan het namelijk nergens terug vinden en betaald dus nu kennelijk €19 per maand hiervoor.

Heb je een overzicht met de prijzen die nu gelden voor domeinnaam registraties inclusief reseller en grootverbruik. Kortom alle varianten die er nu zijn.

20. M. Member
    Reactie geplaatst op: 04-12-2018 om 22:56

Groothandel: Abonnement: 19 euro p/m
    https://www.versio.nl/domeinnaam-prijzen?id=3

Reseller: Abonnement 9 euro p/m
    https://www.versio.nl/domeinnaam-prijzen?id=2

Consument:
    https://www.versio.nl/domeinnamen

Prijzen allen excl. btw.

21. Kasper Member
    Reactie geplaatst op: 05-12-2018 om 09:55

De tarieven van Groothandel had ik al gehad, enkel niet dat dit 19 euro per maand koste.
    Dat stukje ontbrak in de communicatie van Versio

22. Thomas Member
    Reactie geplaatst op: 05-12-2018 om 15:29

Inderdaad, waarom staat er nergens dat het groothandel account 276 Euro extra per jaar kost ?

23. Tom Member
    Reactie geplaatst op: 05-12-2018 om 16:13

@Thomas (super verwarrend dat we dezelfde weergave naam hebben) Inderdaad wel een puntje van aandacht maar het staat er bij Reseller ook niet bij en toch wisten mensen wel wat de kosten waren..

Stond het misschien in de nieuwsbrief?

24. Tom Member
    Reactie geplaatst op: 05-12-2018 om 16:15

Ik heb mijn schermnaam maar even aangepast naar Tom voor het overzicht.

25. Thomas Member
    Reactie geplaatst op: 05-12-2018 om 16:24

Nee in de nieuwsbrief staat niks over kosten die de groothandel status met zich mee brengt, ik denk niet dat iemand dat al wist totdat het hier op het forum door een medewerker van Versio werd aangekondigd. Helemaal apart omdat ons al klanten nooit is gevraagd of we zitten te wachten op een abonnement van 276 Euro per jaar, dat moet je toch eerst voorstellen aan je klanten en toch niet standaard activeren ?

26. Mart Member
    Reactie geplaatst op: 05-12-2018 om 20:44

Het nieuwe adres van Versio onderaan in de nieuwsbrief is Ceintuurbaan 26A, 8024 AA Zwolle.
    Toeval of niet, maar Yourhosting zit op Ceintuurbaan 28.

Is Versio door Yourhosting overgenomen en zijn daarom prijsverhogingen doorgevoerd of gewoon toevallig buren?

27. Kasper Member
    Reactie geplaatst op: 05-12-2018 om 23:45

Is er ook een knop om pakket groothandel stop te zetten.

19 euro per maand loont niet dus wil de "normale" tarieven. Maar zie nergens een knop om het te annuleren.

28. Bas Member
    Reactie geplaatst op: 06-12-2018 om 10:44

@Mart: Versio is niet overgenomen door Yourhosting maar door Total Webhosting Solutions (https://tws.eu/). Afgelopen februari 2018 is Versio naast o.a. Realhosting, Reviced en dus Yourhosting overgenomen door een investeringsmaatschappij die een aantal (relatief grote) hosters in bezit heeft. Het zou dus goed kunnen zijn dat het daarmee te maken heeft ;-)

@Kasper: Je kon op de Account Status pagina je abonnement uitzetten. Enkel kan ik op dit moment de knop ook niet meer vinden. Iemand anders misschien?

29. Mart Member
    Reactie geplaatst op: 06-12-2018 om 11:44

@Bas, bedankt voor het toelichten met de juiste gegevens. Geen idee of dat in een nieuwsbrief stond vermeld maar het is wel goed om dat nu te weten.

30. Thomas Member
    Reactie geplaatst op: 06-12-2018 om 13:08

Helaas kan ook ik de knop om het abonnement stop te zetten nergens vinden, misschien kan een medewerker van Versio een toelichting geven ?

31. Bas Member
    Reactie geplaatst op: 06-12-2018 om 13:59

@Mart: Nee, zo ver ik weet heeft dit nooit ergens gestaan. Na wat onderzoek kwam ik er ook per toeval achter. Sowieso zit het verhaal wat meer gecompliceerd in elkaar verwacht ik, maar dat ga ik verder niet behandelen op dit forum. Zelf ben ik me op wat alternatieven gaan oriënteren en die heb ik gevonden. :-)

32. Dennis Member
    Reactie geplaatst op: 07-12-2018 om 14:12

Ik had op de "claim je korting" knop in de nieuwsbrief geclicked en kwam er achteraf pas achter dat me dit geintje 9 eu per maand zou gaan kosten. En waarvoor? Om 1,50 minder prijsverhoging voor mijn domeinnamen te gaan betalen ..... Even rekenen hoor: 108 eu betalen om 55 eu korting te krijgen: geen goed plan.

De helpdesk heeft mijn status inmiddels teruggedraaid naar consument.

33. Madelinde Member
    Reactie geplaatst op: 13-12-2018 om 16:58

Een overval... Plotsklaps en zonder enige aankondiging wordt voor (automatische) verlenging € 7,25 in rekening gebracht, waar dat al jaren 4,83 was (incl. btw)???
    Kan dat zomaar? Volgens mij kan je een overeengekomen prijs niet 1-zijdig verhogen en moet je bij een wijziging de klant in de gelegenheid stellen over te stappen naar een andere aanbieder of op te zeggen!
    Niets daarvan bij V. Het nieuwe tarief is al geïncasseerd als het je wordt bekendgemaakt! Wat een blamage. En je kunt niet eens bellen of rechtstreeks vragen om uitleg of verantwoording...
    Dan hier dus maar melden en gaan broeden op een aangetekend klachtschrift...
    Jammer! Was jarenlang erg blij met V. Zijn ze idd ten prooi gevallen aan de hebzucht van het grootbedrijf??

34. Dieter Member
    Reactie geplaatst op: 31-12-2018 om 19:36

Alsnog 9€ afgeschreven van mijn online portemonnee... Sta terug tegen mijn zin als reseller te boek. Not amused!!

35. Tayfun Member
    Reactie geplaatst op: 31-12-2018 om 22:35

Bij mij is een bedrag van 19 euro afgeschreven. Ik zag dat het kwam door groothandel account. Ik heb dit niet geactiveerd en heb ook geen toestemming hiervoor gegeven. Ik kan het ook niet uitzetten. Dit is geen acceptabele manier van zaken doen.

36. H.D. Member
    Reactie geplaatst op: 02-01-2019 om 16:46

Ik heb op geen enkele knop geklikt en krijg ook zo'n factuur 'Groothandel' 19 euro ex. BTW afgeschreven van mijn online portemonnee. Ik ben ook geen reseller. Heb nooit een groothandel account geactiveerd of toestemming gegeven!

37. William Member
    Reactie geplaatst op: 03-01-2019 om 12:42

Of men is bezig Versio snel om zeep te helpen, of alles berust op een enorme blunder die snel moet worden terug gedraaid. Ik wil gewoon mijn oude prijzen van vorig jaar terug.

38. Gert-Jan Member
    Reactie geplaatst op: 03-01-2019 om 13:44

Ik kan m'n klantjes niet even ongevraagd een prijsverhoging doorberekenen om de 12*€ 19 = € 276 /jaar die ONAANGEKONDIGD ÈN ÈÈNZIJDIG doorgevoerd zijn te laten betalen.
    SCHANDALIG GEDRAG van Versio!!

39. Bert Member
    Reactie geplaatst op: 03-01-2019 om 15:01

Het is idd. een schandelijke praktijk dat hierover niets gecommuniceerd werd. Transparantie is het enige wat jullie trouwe klanten vragen, naast het behouden van stabiele prijzen!
    De reden dat er nergens openlijk de prijzen van het Groothandel abonnement vermeld staat is misschien dat ze dit dan ook, net zoals de domeinnamen, om de zoveel maanden kunnen omhoog trekken zonder aankondiging. Ze factureren maar wat hun uitkomt, schrijven het dan af via je klanten portefeuille, en jij moet maar zien dat die terug op 0 staat. Da's pas makkelijk geld verdienen. Ik vrees alleen dat het op die manier niet lang zal duren en vele klanten hun conclusies trekken, aangezien ze regelrecht misbruikt worden.

40. William Member
    Reactie geplaatst op: 03-01-2019 om 17:21

Tarieven voor deze ellende:
    nl 3,99
    eu 4,79
    com 9,99
    de 4,99
    at 19,99
    nu 12,99
    info 9,99
    be 4,99

Reseller pakket 131,88 euro per jaar

Nu, terwijl er 20 euro per maand extra wordt gerekend (groothandel).
    nl 3,99
    eu 4,99 (+ 0.20)
    com 9,99
    de 4,99
    at 19,99
    nu 12,99
    info 9,99
    be 4,99

Reseller pakket 180 euro per jaar. (+ 48,12)

Wat is nu mijn winst om groothandelaar te zijn?

41. LP Member
    Reactie geplaatst op: 04-01-2019 om 14:03

Een schandalige manier van zaken doen!

Als ik het zo lees betreft het voornamelijk "grotere" klanten met meerdere domeinnamen die daardoor automatisch zijn ingeschaald in een bepaald abonnement. Een prijsverhoging ontkomen we niet aan, echter gaat dit niet om het waarborgen van de kwaliteit (zoals in de decembermail omschreven) maar om het ordinair plukken van de (trouwe) Versio klanten!

Grote kans dat dit draadje verwijderd gaat worden, iemand een suggestie (en online plek) om de krachten te bundelen?

42. Rob Member
    Reactie geplaatst op: 04-01-2019 om 15:30

Beste versio, komt er nog een reactie op de vele klachten? Snap dat jullie t druk hebben nu maar als je mensen ongevraagd met een groothandel jaarabonnement (zodat je met korting hetzelfde betaalt als bij diverse andere aanbieders) opzadelt, kun je verwachten dat er klachten komen toch?

43. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 04-01-2019 om 15:49

Goedemiddag,

Mocht je een vraag hebben over groothandel of Reseller prijzen, dan kun je een e-mail sturen naar support@versio.nl, dan kijken wij z.s.m naar je vraag en/of situatie.

44. Carmen Member
    Reactie geplaatst op: 04-01-2019 om 19:02

Das de versio manier, stuur maar een email dan kijken we er naar, maar zelf doen ze niks fout hoor, nu ik ben met alle 500+ domeinen weg naar een partij die wel met zijn klanten op een deftige manier omgaat en wara ze er niet zo geheimzinnig over doen.

45. Vincent Member
    Reactie geplaatst op: 04-01-2019 om 20:56

@gavon en @versio:

Is het niet een idee om deze kwestie juist centraal op te lossen? Het lijkt me een duidelijk verhaal. Er wordt resellerklanten in een mail verteld dat ze korting krijg op domeinnaam prijzen met als sterk gesuggereerde reden dat men met een groot aantal domeinnamen wordt bestempeld als 'goede klant' en dat daar wel wat tegenover mag staan. Wij blij. Jammer dat de domeinnamen in prijs stijgen, maar ok. We zijn goede klant dus we krijgen daar wat voor terug.

Vervolgens starten jullie zonder enige toestemming van de klant een jaarabonnement van € 9,- of € 19,- per maand en factureren de klant. Mij lijkt het een hele duidelijke kwestie. Fouten worden gemaakt. Dat is niet erg. Dat doet de beste. Maar zet ze wel recht. Overleg het intern en kom met een boodschap naar de klant. Het feit dat tickets niet beantwoord worden maakt het er ook niet beter op. Ik ben jarenlang met plezier klant en ambassadeur voor Versio geweest en dat wil ik graag zo houden.

46. Peter Member
    Reactie geplaatst op: 06-01-2019 om 11:42

Dag Carmen,

kan/wil je de naam noemen van die partij waar je naar toe bent verhuisd?
    Ook ik ben me aan het orienteren met 700+ domeinen

47. Peter Member
    Reactie geplaatst op: 07-01-2019 om 11:31

Nooit geen expliciete toestemming gegeven voor een reseller abonnement. Nooit geen kosten gezien.

Jammer Versio, jullie hebben een vaste klant verloren.... Ik ga alle domeinnamen per omgaande verhuizen. Ik vind dit ongelooflijk achterbaks en het heeft een beetje weg van maffiapraktijken.

48. Roy Member
    Reactie geplaatst op: 07-01-2019 om 13:16

Hallo Carmen,
    Graag ontvang ik ook de naam van de partij waar jij je domeinnamen naartoe hebt verhuisd.

49. Tony Member
    Reactie geplaatst op: 07-01-2019 om 15:46

Hallo Carmen,
    Ook ik ben al jaren ' reseller en ambassadeur' van Versio (geweest), en sluit me aan bij 'Peter': Tussentijds de contractvoorwaarden/prijzen wijzigen is volgens de algemene voorwaarden Versio toegestaan. Laat echter onverlet dat de wijze waarop dit is uitgevoerd grenst aan misleiding. Maar vooral ook veel duidelijk maakt over de wijze waarop over klanten relatiebeheer bij 'Versio' / lees: Total Webhosting Solutions (https://tws.eu/) wordt omgegaan. Ergo: ook ik verneem graag gegevens van jouw alternatieve aanbieder ;)

50. Thijs Member
    Reactie geplaatst op: 11-01-2019 om 12:04

Er zijn bijzonder veel mensen ontevreden. Ook ik ben aangeslagen voor 19 eur per mnd.
    In deze forum activiteit https://www.versio.nl/forum/8768-hoezo-kosten-voor-groothandel- wordt Vimexx genoemd als alternatief.

@versio @gavon ik krijg steeds geen enkele reactie op mn ticket. Ik blijf graag maar het zou wijs zijn ook echt een voordeel te geven als je een reseller of groothandel abbo wil aanbieden.....

51. Vincent Member
    Reactie geplaatst op: 12-01-2019 om 21:35

Het zal wel weer verwijderd worden, maar:

https://www.facebook.com/Hosting-Talk-538639166656660/

@versio: ik doe dat niet om jullie te pesten, maar wel om klanten de mogelijkheid te bieden hierover bijelkaar te komen en actie te ondernemen. Mochten jullie zeker zijn van de juridische geldigheid van het hele Reseller/Groothandel abbo gebeuren, dan is er niks aan de hand, toch?

52. Thijs Member
    Reactie geplaatst op: 21-01-2019 om 15:05

Groothandel
    NL 3.99
    COM 9.99
    BE 4.99
    19 e per mnd

reseller
    NL 4.50 verhuizen gratis
    COM 10.99
    BE 5.99
    9 e per mnd

Consu
    NL 3.99
    COM 9.99
    BE 4.99

Waarom is het uberhaupt interessant om reseller of grootrhandel te zijn???

53. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 21-01-2019 om 15:57

Goedemiddag Thijs,

Je geeft de verkeerde prijzen op voor consumenten. Je huidige tarieven voor je account bekijk je via: https://www.versio.nl/customer/domains/prices ( hier dien je voor ingelogd te zijn).

.NL - 5.99
    .COM - 11,99
    .Be - 6,99

54. John Member
    Reactie geplaatst op: 22-01-2019 om 21:30

Ter info:
    Er is een -gesloten en gratis- forum voor systeembeheerders en webmasters: frusto.ning.com