1. Tim Member

    Wordpress Akismet spam plugin: firewall?

    Topic geplaatst op: 18-04-2018 om 16:05

    Dag Versio,

    Ik maak al enige maanden gebruik van de Akismet spam-filter plugin voor mijn Wordpress installatie. Vandaag krijg ik de melding dat deze plugin geen contact (meer) kan maken met de Akismet server voor het detecteren van spam op mijn Wordpress site, vanwege firewall settings op mijn versio webserver. Dit wil ik graag oplossen.

    Zie de melding hier:
    https://www.dropbox.com/s/asjsdera42gqzbe/foutmelding.png?dl=0

    De link in de melding verwijst naar:
    https://blog.akismet.com/akismet-hosting-faq/

    De foutmelding suggereert dat ik mijn firewall settings moeten wijzigen. Ik weet echter niet goed hoe. Zouden jullie me hiermee misschien kunnen helpen?

    Hartelijke groet,
    Tim

    Reageer
  2. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 18-04-2018 om 17:11

    Goedenavond Tim,

    Het probleem met Aksimet dient inmiddels opgelost te zijn, kunt u dit bevestigen?

    Vond u dit antwoord nuttig?

  3. Jeroen Member
    Reactie geplaatst op: 18-04-2018 om 17:56

    Beste Gavon,

    Eenzelfde probleem doet zich ook voor met Jetpack onder Wordpress. Is dit van gelijke aard?

    https://www.dropbox.com/s/lu48kh71fm8ruuf/Screen%20Shot%202018-04-18%20at%2017.54.42.png?dl=0

    Deze heeft ook tot gisteren zonder problemen gewerkt, maar kan nu niet meer naar buiten praten.

    Met vriendelijke groet,

    Jeroen

    Vond u dit antwoord nuttig?

  4. Matthias Member
    Reactie geplaatst op: 19-04-2018 om 09:21

    Hey

    Ik heb exact hetzelfde probleem als Tim.
    Ook vandaag nog. Hoe kan ik dit probleem oplossen?

    Matthias

    Vond u dit antwoord nuttig?

  5. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 19-04-2018 om 09:39

    Goedemorgen,

    Ik wil u allen vragen om een ticket of e-mail te versturen hierover naar support@versio.nl.
    Kunt u daarnaast de website benoemen waar u problemen mee ondervind?

    Indien u al een ticket of e-mail heeft gestuurd, dan is het niet nodig om nog een ticket in te dienen.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  6. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 19-04-2018 om 10:22

    Goedemorgen,

    Zojuist hebben wij de IP range gedeblokkeerd en een test uitgevoerd of alles functioneert. Alle problemen met betrekking tot Askimet en Jetpack zijn bij deze opgelost.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  7. Jeroen Member
    Reactie geplaatst op: 19-04-2018 om 12:57

    Dankjewel Gavon. Alles werkt weer.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  8. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 19-04-2018 om 13:04

    Goedemiddag Jeroen,

    Geen dank het is fijn om te horen dat alles weer voor u functioneert.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  9. Tim Member
    Reactie geplaatst op: 19-04-2018 om 19:40

    Dag Gavon,

    Zoals bevestigd door anderen, weer werkend. Dank!

    Vond u dit antwoord nuttig?