1. John Member

Conversie tips from CloudBox to Cloud-x

Topic geplaatst op: 14-12-2017 om 21:15

We moeten converteren van Cloudbox naar Cloud-x
    Dat komt onverwachts en we hebben maar een paar weken de tijd terwijl iedereen al volgepland zit in dec. Het zij zo....
    Hebben jullie tips of een template-werkplan voor de conversie van een CloudBox naar een Cloud-x ?
    (ter info: mijn CloudBox bevat een basic CentOS configuratie met DirectAdmin en nog slechts 1 site)

2. Dennis Member
    Reactie geplaatst op: 14-12-2017 om 21:59

Let op dat je Centos 7 krijgt en dat daar standaard MariaDB op geinstalleerd staat.
    Het bleek nog een heel gedoe om daar weer MySQL op te krijgen.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Tim Member
    Reactie geplaatst op: 14-12-2017 om 22:33

MariaDB zou als een drop-in replacement voor MySQL moeten werken, voor zover ik weet.
    Overigens mee eens dat we maar kort de tijd krijgen om te migreren naar het nieuwe platform.
    Verder klopt bij jullie de berekening voor de kosten die je indirect terug krijgt (als tegoed voor het nieuwe platform)? Bij mij klopt het volgens mij niet helemaal.

4. Dennis Member
    Reactie geplaatst op: 15-12-2017 om 00:17

Ik heb gewoonweg de tijd niet om me te verdiepen in MariaDB. Sterker nog: ik heb eigenlijk niet eens de tijd om een server te verhuizen, maar ja, wat doe je eraan? Dus voor nu moeten de domeinen en websites van mijn klanten gewoon 1 op 1 over en werken.

Bij mij klopte de berekening wel. Niet dat ik het eens ben met de gang van zaken, maar goed: Reshad heeft toegezegd dat zowel de Directadmin licenties als de dure IP-adressen opgelost gaan worden, dus dat moet goed komen.

Wat snelheid betreft: Mijn nieuwe VPS doet een 3500+ Unixbench, tov 1500 voor de oude Cloudbox. Blij mee! En netwerksnelheid: 950+, tov 300 op de oude box ..... Ook top!

5. John Member
    Reactie geplaatst op: 15-12-2017 om 01:20

@susstudio
    Eerst zeg je:
    > dat daar standaard MariaDB op geinstalleerd staat.
    en dan zeg je:
    > Ik heb gewoonweg de tijd niet om me te verdiepen in MariaDB.
    Adviseer je nu om op MySQL te blijven
    of om toch over te stappen naar MariaDB ?

6. Rob Member
    Reactie geplaatst op: 15-12-2017 om 11:58

@Timmothy-tim

Kan het nog mooier maken, als je een negatief saldo hebt (omdat 2 dagen voor de melding dat het komt te vervallen wel 3 maanden verlenging wordt gefactureerd) kun je niet eens gebruik maken van het tegoed.

Uiteindelijk maar bijgestort (en dus een kwartaal dubbel betalen) en nu werkt het opgeleverde product niet eens. Ik heb op alle manieren geprobeerd contact te krijgen, maar ik wordt compleet genegeerd op het moment. Ik zal wel te veel zeuren of zo.

Ach ja, ik heb er maar 4 servers, dus absoluut geen klant van belang.

7. Dennis Member
    Reactie geplaatst op: 15-12-2017 om 15:29

@John, ik kan je geen advies geven, want heb de tijd niet om me in MariaDB te verdiepen. De websites van mijn klanten draaien prima op MySQL, dus dan ga ik niet ineens hals overkop een migratie van die sites naar MariaDB er doorheen jagen. Datzelfde geldt ook voor PHP (de nieuwe wordt standaard geleverd met PHP7, maar klantensites draaien nu op PHP5.6)
    Vandaar dat ik er voor nu voor gekozen heb, om op de nieuwe VPS exact dezelfde configuratie aan te houden als op de oude Cloudbox.

8. John Member
    Reactie geplaatst op: 15-12-2017 om 22:22

@susstudio
    > Let op dat je Centos 7 krijgt en dat daar standaard MariaDB op geinstalleerd staat.
    Ja, ik heb Centos7 gekregen
    maar daar zit toch nog geen databasemanager, zoals MariaDB op. ?
    Ook
    > rpm -qa | grep mariadb
    geeft niets.
    Begrijp ik nu dat jij wel standaard MariaDB kreeg ?

9. Dennis Member
    Reactie geplaatst op: 16-12-2017 om 01:35

Ja, ik kreeg Centos 7 + Directadmin + PHP 7 + MariaDB 10

10. Tom Member
    Reactie geplaatst op: 16-12-2017 om 14:37

Ik ben ook weer geconfronteerd met het overzetten van my server. Dit reeds de 2de maal in 2 a 3 jaar, ben dit zat eerlij gezegd. Maar wat keuze heb ik ?

Voor mySQL op centos 7 : https://www.digitalocean.com/community/tutorials/how-to-install-mysql-on-centos-7

11. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 17-12-2017 om 01:39

@John Joghems Mits u DirectAdmin afneemt met de VPS wordt de server gebruiksklaar opgeleverd met CentOS. U kunt CSF firewall nog installeren en eventueel de configuratie van de server wijzigen via Custombuild. Uw data overzetten van de Cloudbox VPS naar uw nieuwe VPS via DirectAdmin kan op deze manier: https://www.versio.nl/artikelen/441-handleiding-verhuizing-cloudbox-naar-nieuwe-ssd-vps