1. Ben Member

Update MariaDB 10.2.7 naar 10.2.32

Topic geplaatst op: 01-08-2020 om 13:08

Zes weken geleden heb ik in een chat met de helpdesk gevraagd of het mogelijk is om MariaDB te updaten van 10.2.7 (uitgebracht op 12 juli 2017 volgens <https://mariadb.com/kb/en/changes-improvements-in-mariadb-102/#list-of-all-mariadb-102-releases>) naar een recente versie. Het antwoord (na middernacht, wauw!) was toen dat Versio updates volgt van DirectAdmin.

Nu ben ik benieuwd of er toch binnenkort een update kan plaatsvinden, want sommige software die met Softaculous geïnstalleerd kan worden, zoals Moodle, vereist nieuwere versies. De beschikbare PHP-versies zijn gelukkig niet drie jaar oud.
    Volgens het DirectAdmin-forum (<https://forum.directadmin.com/threads/mariadb-10-4-13-10-3-23-10-2-32-10-1-45-5-5-68.61354/>) volgt DirectAdmin namelijk de updates van MariaDB goed in de gaten en zou de laatste update 10.2.32 van 12 mei 2020 gewoon beschikbaar moeten zijn.

Alvast bedankt!

Reageer
  2. Rolin Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 04-08-2020 om 10:07

Beste Ben,

Het staat op de planning om mariadb te updaten. Helaas kunnen we op dit moment nog geen exacte datum zeggen wanneer dit wordt gedaan.

Met vriendelijke groet,

Rolin Bos | Support medewerker

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Freek Member
    Reactie geplaatst op: 06-08-2020 om 21:04

Ik zit dus ook op een nieuwere verzie van MariaDB te wachten

4. Ben Member
    Reactie geplaatst op: 08-08-2020 om 11:48

Ik kreeg deze info ook via de support-mail, en na aandringen op iets specifiekere data begreep ik dat de planning binnen enkele maanden was, maar ook die indicatie was zonder garanties.

Laten we hopen dat het lukt. Voor de prijs die ik betaal kan ik niet de hoogste verwachtingen hebben, maar juist omdat 'MariaDB 10.2 of hoger' zo prominent genoemd wordt in de features valt het tegen dat updates van MariaDB jaren worden uitgesteld.