1. Robert-Jan Member

Domeinnaam Nameservers

Topic geplaatst op: 21-06-2012 om 19:44

Goedenavond,

Ik heb een paar uur geleden een nieuwe webhosting gekocht via Versio, een domein naam had ik al een weekje terug.

Als ik de nameservers van het domein naam wil veranderen ga ik gewoon naar Uw domeinnamen->overzicht->geselecteerde domein->nameservers->nameservers instellen

Hier vul ik de nieuwe nameserver gegevens in en that's it?

En dan een kwestie van 24 uurtjes wachten?

(Ik was niet zeker of ik nog meer moest doen, dus ik dacht laat ik het in het forum vragen aan mensen die er meer verstand van hebben als ik).

Met vriendelijke groet,
    Robert-Jan.

2. Fabien Daniel Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 22-06-2012 om 19:29

Hallo Robert-Jan, werkt het ondertussen voor je? Je vult de nameservers in die je meekreeg met het hosting pakket en voegt het domein toe in DirectAdmin via "domain setup".

Vond u dit antwoord nuttig?

3. frizzle Member
    Reactie geplaatst op: 01-07-2012 om 17:23

Het beste is om eerst uw domein toe te voegen via de direct admin van uw host, daarna inderdaad de nameservers invoeren en meestal werkt uw domein dan na ongeveer 2 à 3 uur afhankelijk van de DNS-update

4. Danny Hulsker Member
    Reactie geplaatst op: 21-07-2012 om 10:09

Ik heb hetzelfde probleem en ik weet niet hoe ik aan de juiste nameservers kom....

5. Fabien Daniel Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 21-07-2012 om 20:17

@Danny De juiste nameservers staan in het mailtje toen je het hosting pakket hebt aangekocht. Voor jou zullen het onderstaande nameservers moeten zijn:

Nameserver 1: ns179.axc.nl
    Nameserver 2: ns180.axc.nl

Kijk ook even in het klanten paneel bij "Uw webhosting pakketten" -> "overzicht" -> klikken op vergrootglas achter het pakket. Nadien "Informatie bekijken".

6. Robert-Jan Member
    Reactie geplaatst op: 23-07-2012 om 20:34

Hoi Fabien,

Ondertussen werkt het nu, was even zoeken maar het werkt! :)

Bedankt voor de hulp. :)

7. Michiel Dubos Member
    Reactie geplaatst op: 23-07-2012 om 22:30

Ik heb ook een probleem met DNS... Hoe kan ik mijn instellingen resetten want er lijkt iets fout gegaan te zijn..

8. Stefan Van Der Ploeg Member
    Reactie geplaatst op: 02-07-2014 om 11:23

Ik denk dat ik het zelfde probleem had.

ik was met een nieuwe domein naam een het uitproberen deze te koppelen aan mijn nas.(via dns)
    mijn bestaande domein liep prima, maar nu ontvang ik geen mail meer.
    vermoedelijk omdat ik gisteren even gekeken had bij de dns instellingen van deze domein.
    mijn vermoeden was ook dat de email het niet meer werkte ivm het niet meer aanwezig zijn van de naamserver gegevens(omdat ik in de dns had gekeken). deze heb ik vanochten(na het lezen van deze post) terug gezet.

bij mijn nieuwe domein werkt de mail nuwel. echter van mijn bestaande domein werkt deze niet.
    ik ontvang geen mails ook krijg ik geen fout meldingen als ik een mail hier naar toestuur.

wie kan mij helpen om mijn mail weer aan de praat te krijgen?

9. Rick Van Der Linden Member
    Reactie geplaatst op: 02-07-2014 om 13:42

In het klantenpaneel heb je 2 opties:

-Nameservers instellen en de dns laten regelen door directadmin
    -DNS beheren via het klantenpaneel

Als je die van het klantenpaneel aan zet, werkt je nas maar je websites en mail niet, aangezien die op de directadmin server staan.
    Om alles werkend te krijgen moet je de dns van het klantenpaneel uitzetten en de nameservers van je hosting pakket instellen.
    Als deze nameservers werken en je op je site kunt komen zal je mail ook weer werken.
    Als je later je NAS wilt koppelen via dns kan dit via directadmin (als versio dit ondersteund) zo niet, dan kan het helaas niet (volgensmij)

Succes ermee!

10. Stefan Van Der Ploeg Member
    Reactie geplaatst op: 02-07-2014 om 16:10

Bedankt voor de reactie ;)

Ondertussen werkt de mail weer :)

Domein A. welke ik nieuw had aangeschaft, gebruik ik als proef domein. ik wil uit eindelijk mijn mail via de nas laten lopen.

Domein B. is mijn bestaande domein. Deze werkte prima tot ik onder klanten paneel naar dnsbeheer ging. natuurlijk(achteraf), want hier door waren de instellingen onder naamserver weg.

vanochtend de naamserver ingesteld op beide domeinen.
    Daar door werkte A. wel maar B. werkte niet. Erg raar want je moet 2 domeinen op 1 hosting kunnen draaien.
    na mijn post. heb ik domein A. uit de dns.naamserver gegooit. nu werkt mijn Domein B. wel.

Gelukig....

Domein A kan prima via de nas lopen zowel geheel(naamserver) als gedeeltelijk dan moet er een redirect in. wat volgens mij ook via dns beheer te regelen valt met een afzonderlijke regel.

onder directadmin kun wij geen dns instellen, alleen redirect.

bedankt voor de hulp :)