1. Hikmet Cercevik Member

E-mails adres tekst vanuit website

Topic geplaatst op: 21-06-2012 om 17:24

Weet iemand waarom op een PHP e-mail vanuit de eigenwebsite naar een user of naar me zelf de volgende adrestekst geplaatst is?

Bijvoordeeld: Van: "***77@vserver77.axc.nl; namens; SahinCe Virtual Airlines "

Normaal moet zo zijn toch!: Van: "SahinCe Virtual Airlines "

2. Hikmet Cercevik Member
    Reactie geplaatst op: 21-06-2012 om 21:32

Hoi mensen,
    Misschien mijn vraag niet helemaal duidelijk was.

Zodra ik een e-mail stuur vanaf een web formulier komt er als geadresseerde te staan:
    ***77@vserver77.axc.nl namens mijn@domainname.com
    Ik wil eigenlijk eigen e-mail adres hebben staan en niet dat de e-mail wordt verstuurd van ***77@vserver77.axc.nl
    Hoe kan ik dit oplossen?

Vond u dit antwoord nuttig?

3. remcok Member
    Reactie geplaatst op: 21-06-2012 om 21:35

Bij mijn weten komt zoiets alleen voor als je de sender niet goed hebt ingesteld. Misschien dat even controleren in de php scripts?

4. Hikmet Cercevik Member
    Reactie geplaatst op: 21-06-2012 om 21:42

Script is Joomla 1.5.26 en mail instellingen goed ingesteld op de configuratie scharem, ik neem aan in de script is ook geen verkeerde codes zou zijn want daar heb ik niks veranderd.

5. Sander Vancanneyt Member
    Reactie geplaatst op: 21-06-2012 om 23:51

Als het 'formulier' dat je gebruikt afkomstig is van een 3rd party extensie kan het zijn dat die niet de e-mailinstellingen ophaalt vanuit je Joomla configuratie. Indien het bvb via contactformulier is zal je in de backend bij contactpersonen je parameters moeten nazien. Indien het om system mails gaat neemt joomla normaal de instellingen vanuit de global config.

Even ook melden dat Joomla 1.5.x inmiddels het einde van de levenscyclus heeft bereikt en niet meer zal geüpdate worden. Het is aan te raden om je site te migreren naar de nieuwste lange termijnrelease 2.5. Migratie gaat eenvoudiger met het migratiecomponent Jupgrade

6. Hikmet Cercevik Member
    Reactie geplaatst op: 22-06-2012 om 00:39

Bedank voor iedereen die wilde helpen, het probleem is voorlopig opgelost door SMTP mailer instellen in de joomla configuratiescherm dat was ingesteld op PHP Mailer.
    Maar ik heb nog steeds vraag teken in mijn hoofd of dat nog een manier met instelling PHP mailer toch mijndomeinnaam.com aanduiden in de hoofd van de verzonden mails.