1. Hikmet Cercevik Member

Configuration.php wederom naar 444

Topic geplaatst op: 21-06-2012 om 15:39

Hallo,
    Na de grote storing van gisteren heb ik nu andere probleem die vervelender dan de storing van gisteren.
    Vanochtend heb ik mijn websites gecheckt in eerst instantie dacht ik eerst alles werk naar behoren.
    Maar dat was helaas niet, als ik in administrator scherm iets veranderd en opslaan van een joomla site dan slaat niet op maar de eigenschap van configuration.php veranderd naar 444. wanneer ik de eigenschap veranderd naar 644 en weer proberen iets op te slaan via administrator scherm van joomla dan weer de eigenschap van configuration.php terug naar 444 en niets kunnen opslaan, zelfs na deze behandelingen moet ik telkens via ftp een ander configuration.php bestand uploaden naar de site anders werkt de site helemaal niet meer.
    Wat kan ik hier aan doen?

P.S: ik had altijd dit regels gebruikt in de .htaccess file om PHP 5.3 in suPHP modes te gebruiken. is dat nog steeds nodig of niet?
    #

AddHandler x-httpd-php53 .php

#

2. Sander Vancanneyt Member
    Reactie geplaatst op: 21-06-2012 om 16:38

Joomla chmod het bestand na opslaan van de hoofdconfiguratie standaard naar 444 zodat dit bestand goed afgeschermd blijft. Uiteraard als je de config manueel wil aanpassen via FTP zal je dit inderdaad terug moeten chmodden om wijzigingen te kunnen aanbrengen.

Bestandsproblemen binnen joomla zijn ook makkelijk te vermijden door gebruik te maken van de FTP-layer.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Hikmet Cercevik Member
    Reactie geplaatst op: 21-06-2012 om 17:00

Probleem opgelost, sorry.
    Ik denk het probleem lag aan de browser cash of local WampServer op mijn computer.
    Browser cashe geleegd en local WampServer uitgeschakeld, daarna werkt alles perfect.
    inderdaad hoofdconfiguratie standaard naar 444 is klopt.

4. RayHammer Member
    Reactie geplaatst op: 21-06-2012 om 17:20

@Hikmet Cercevik

Soms helpt ipconfig /flushdns uit voeren in opdrachtprompt om de cache te wissen. En ook CCleaner kan helpen.