1. Mees Member

Problemen verbinding IMAP server

Topic geplaatst op: 28-05-2020 om 14:33

Ik krijg steeds de melding dat mijn webmail geen verbinding kan maken, zowel op mijn telefoon als via mijn dekstop mail. Ook via de online webmail werkt ie niet...

Iemand een idee?

Reageer
  2. Bjorn Member
    Reactie geplaatst op: 30-05-2020 om 15:25

Hetzelfde probleem hier.. Mijn webapplicaties kunnen geen verbinding meer maken, noch de Roundcube webmail werkt (foutmelding: De verbinding met de IMAP-server is mislukt)...
    Aan andere topics te zien houdt dit probleem al een tijdje aan, versio kunnen jullie dit eindelijk fixen aub?

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Jason Member
    Reactie geplaatst op: 30-05-2020 om 16:29

Ik heb ook zelfde probleem, De verbinding met de IMAP-server is mislukt, ik hoop versio kunnen snel oplossen.

4. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 30-05-2020 om 16:57

Hallo, dit kwam door een probleem met het Root/Intermediate SSL certificaat op de mailserver en is hierbij verholpen. Excuses voor het ongemak.

5. Rene Member
    Reactie geplaatst op: 03-06-2020 om 17:16

Door een probleem bij Versio mbt Root/Intermediate SSL, is het mail adres van ons ineens verdwenen. Heel bijzonder aangezien wij v.a. februarii niet in direct admin hebben gezeten. En al die tijd heeft het email adres wel gewerkt.

Wanneer wij dit email adres nogmaals aanmaken komen de oude mails niet tevoorschijn.

Ik ben naar direct admin gegaan. view/restore aut. back-ups.
    Daarna in files: de bestanden gedownload. Maar de mapjes zijn helemaal leeg.
    Hoe kan in een back-up (ook die van vanochtend) de mapjes helemaal leeg zijn? Wat doen we fout....
    Hoe kom ik nu aan een back-up van dit mail adres/ of de oude mails?

6. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 04-06-2020 om 04:26

@Rene Een e-mail adres kan niet verdwijnen door een probleem met een SSL certificaat. Ik heb je intussen geantwoord via het support ticket. Kan je even nagaan of het domein niet gelinkt stond aan je andere (reseller)hosting pakket op User level, want daar staat wel mail op het adres.

7. Liam Member
    Reactie geplaatst op: 04-06-2020 om 18:23

Hallo, kan het zijn dat dit probleem zich nu weer voort doet of is dit enkel bij mij?

8. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 05-06-2020 om 02:01

@Liam Je kan even proberen om het paswoord te resetten van het e-mail adres, of even contact opnemen via support@versio.nl om dit te laten nakijken.

9. Bart Member
    Reactie geplaatst op: 15-06-2020 om 11:02

Volgens mij is dit probleem nog niet verholpen, ik heb er nu ook last van en kan niet meer in mijn e-mail.

10. Odette Member
    Reactie geplaatst op: 15-06-2020 om 13:04

Ik heb hier ook sinds vandaag last van. Mijn broer viel het volgende op: Als je het volgende pad volgt 'DirectAdmin > E-Mail Accounts > E-Mail Usage'. Dat op de pagina 'E-Mail Usage' bij 'Sending Host' het volgende IP-adres staat '127.0.0.1'. Een lokaal adres. Terwijl bij hem een gewoon ip adres staat, waarbij je op een inlogpagina van Roundcube komt als je dat specifieke ip adres in de browser bezoekt. Hij kan wel gewoon mailsturen en totaal niet. Ik ontvang ook niks, want hij had al diverse test mailtjes naar mij gestuurd.

11. Frank Member
    Reactie geplaatst op: 18-06-2020 om 22:58

Beste,
    Mijn emailadres werkt niet, kan niet berichten binnenhalen, zoals de mensen hierboven ook aangeven.
    Kunt u dat herstellen?
    Ik ben dus niet bereikbaar via mail, omdat de box niet opent.
    bvd.
    Frank

12. Menzo Member
    Reactie geplaatst op: 19-06-2020 om 11:18

Ik heb sinds vandaag hetzelfde probleem. Ik hoop dat versio dit snel kan oplossen.

13. Jerome Member
    Reactie geplaatst op: 19-06-2020 om 13:45

Sinds gisteren ook hetzelfde probleem.

Ik hoop dat jullie dat vlug kunnen herstellen.

14. David Member
    Reactie geplaatst op: 19-06-2020 om 14:28

Ook heb dit probleem sinds gisteren.

Ik hoop op een snelle oplossing.

15. Frank Member
    Reactie geplaatst op: 19-06-2020 om 16:02

Helaas nog niets vernomen, en de mail werkt nog niet:

Mijn emailbox geeft:

"" Er is mogelijk een probleem met de e-mailserver of het netwerk. Controleer de instellingen voor de account 'Kraijenhoff' of probeer het opnieuw.

De server heeft een fout geretourneerd: Het lezen van gegevens van de server '(null)' is mislukt. ""

Ik heb geprobeerd het wachtwoord te resetten, zoals Fabien hierboven aangeeft, maar het helpt niet (of ik doe het fout).

Hopelijk kunt u het gauw herstellen.

16. Niels Member
    Reactie geplaatst op: 19-06-2020 om 19:11

Ook hier hetzelfde probleem zoals reeds beschreven.

17. David Member
    Reactie geplaatst op: 19-06-2020 om 21:55

Bij mij werkt het inmiddels weer

18. Frank Member
    Reactie geplaatst op: 19-06-2020 om 22:21

Heb je er iets aan gedaan, David? Of toeval?
    (Ik krijg het niet aan de praat. En de servicedesk laat weinig horen.)

19. Jefffrey Member
    Reactie geplaatst op: 20-06-2020 om 13:34

Hier ook een probleem kan niet inloggen in webmail

ook is mn site offline

klanten kunnen me nu niet vinden, geen sales en geen contact????

20. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 20-06-2020 om 15:01

Hallo, je mag even contact opnemen via support@versio.nl. We gebruiken het systeem niet als chat maar als e-mail systeem. Het is momenteel iets drukker waardoor reacties langer kunnen uitblijven.