1. Johan Member

Problemen met mail servers?

Topic geplaatst op: 29-04-2020 om 15:34

Sinds deze middag kunnen we op geen enkele manier meer mails ontvangen of versturen. Zelfs niet via de webmail. RoundCube geeft als foutmelding dat de storage server niet bereikt kan worden. Mijn mailclient geeft aan dat er een timeout is met de server. Graag spoedig antwoord of advies om dit op te lossen!

Dank!
    Johan

webhosting johanew53
    domein lalinea.be

Reageer
  2. Yorben Member
    Reactie geplaatst op: 14-05-2020 om 11:56

Inderdaad al even hetzelfde probleem, ik kan niks verzenden van mails via gmail (waar ik domeinnamen heb toegevoegd bij "accounts en import")
    bij u al kunnen oplossen?

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Dio Member
    Reactie geplaatst op: 19-05-2020 om 09:38

Hier hetzelfde probleem voor alle domeinen.

Foutmelding: TLS Negotiation failed, the certificate doesn't match the host.

Ik heb ook geprobeerd mail.acx te gebruiken, maar dat werkt ook niet (https://www.versio.nl/artikelen/31-wat-zijn-de-pop-imap-en-smtp-gegevens-van-mijn-email-account)

4. Harry Member
    Reactie geplaatst op: 23-05-2020 om 22:23

Ook hier vanaf 21 mei dezelfde problemen, heb inmiddels een ticket aangemaakt.
    Problemen doen zich bij mij voor op server 64

5. Harry Member
    Reactie geplaatst op: 24-05-2020 om 13:53

Na 15 uur wachten op antwoord op mijn ticket van de (service) desk heb ik het domein maar verhuisd naar een goed werkende provider!

6. Pascal Member
    Reactie geplaatst op: 24-05-2020 om 20:06

Ik heb ook problemen met de mail, opzich komt er wel mail binnen direct na het opstarten van Outlook, echter na een aantal seconden geeft hij bij al mijn domeinen die via Versio lopen aan dat de server niet bereikbaar is. Dit is al een aantal dagen zo.

7. Renie Member
    Reactie geplaatst op: 24-05-2020 om 21:12

Ik heb net gister en vandaag twee mail-domeinen verplaatst en krijg het niet aan de praat. Ik begrijp nu dat het mogelijk aan de servers ligt. Ik vond het al zo raar, want gister werkte het wel.

8. Milan Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 25-05-2020 om 12:13

Beste,

Bedankt voor je bericht, door een update van Gmail werken de instellingen die jullie gebruiken waarschijnlijk niet meer. Zou je de volgende instellingen willen gebruiken in gmail:

SMTP server: mail.axc.nl
    SMTP poort: 465
    Authenticatie voor SMTP is vereist!

SSL Aan

Gebruikersnaam: uw email adres

Mocht dat het probleem niet oplossen zou je dan even contact op willen nemen met support@versio.nl dan kunnen we je verder helpen.

Met vriendelijke groet,
    Milan - Helpdeskmedewerker

9. Bob Member
    Reactie geplaatst op: 26-05-2020 om 08:43

Sinds gisteren ook problemen met de mailservers. Bij 1 domein kan ik niet meer inloggen op de webmail en geen mail meer ontvangen via imap. Vorige week werkte dit nog perfect.

Bij de andere domeinen verder geen problemen.

10. Renie Member
    Reactie geplaatst op: 26-05-2020 om 09:36

Na lang zoeken bleek bij mijn mailprobleem aan het wachtwoord te liggen. Ik had een leesteken gebruikt (^) dat niet gepikt werd door Thunderbird, maar wel door Roundcube/Versio. Ik had ook al via cmd telnet hostnaam portnr geprobeerd om contact te maken met de server(poorten), maar dat werkte allemaal en de webmail werkte ook. Helemaal suf gezocht. Blij dat ik het nu gevonden heb.