1. Jonas Member

Maak monitoring mogelijk!

Topic geplaatst op: 19-03-2020 om 11:44

Momenteel is er geen enkele mogelijkheid om monitoring te voorzien binnen Versio. Dit is echt wel een groot gemis wanneer je een reseller account hebt met verschillende websites en applicaties op.

Ik heb zelf thuis op mijn NAS een Nagios container draaien waarmee ik mijn websites monitor (DNS/ip match, ssl, content aanwezig, aantal wordpress updates, ...), maar ik mis wel een groot stuk aan belangrijke data om de status van mijn hosting te kennen. Zo had ik deze ochtend een klant met mailproblemen en bleek uiteindelijk dat mijn webruimte vol zat. Dit zou ik willen weten en kunnen aanpassen voor een klant mij belt met problemen!
    Handig zou zijn als er een monitoring dashboard is bij Versio waar je thresholds kan instellen en emails laten versturen bij problemen. Nog beter zou zijn als je aan de slag kan met de logs (apache access en error) van de hosting. Als je hier analyses kan op doen met Elastic of Splunk. Al is het maar de mogelijkheid om door te sturen naar logz.io of dergelijken.
    Ik denk er aan om lokaal scripts te draaien die via ssh naar mijn vserver connecteren en mij de data bezorgen die ik nodig heb (logs en metrics), maar alles bij Versio beschikbaar is uiteraard veel praktischer!

Iemand ervaring met het monitoren van zijn omgeving bij Versio?

Reageer
  2. Er zijn nog geen reacties.