1. Joep Member

Website verhuzing

Topic geplaatst op: 11-02-2020 om 09:14

Ik heb in mijn direct admin een nieuwe website aangemaakt en daar de bestanden van de huidige hosting neergezet, dus een volledige backup van de huidige provider en ook de volledige database.

Voordat ik nu de verhuizing in werking zet, wil ik kijken of het allemaal gaat werken, kortom is er een test omgeving hiervoor ? of kan ik jullie inschakelen voor het afmaken van de verhuizing ? dus koppelen van database aan de bestaande content ?

alvast bedankt voor de reactie

Met vriendelijke groet
    Joep van der Steen

2. Joep Member
    Reactie geplaatst op: 12-02-2020 om 08:09

Ik wil dit laten doen door Versio (geen tijd, te weinig ervaring) dus hoe zet ik dit in werking ?

Met vriendelijke groet
    Joep van der Steen

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Milan Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 12-02-2020 om 08:59

Goedemorgen Joep,

Hiervoor kun je het beste een bericht sturen naar support@versio.nl als je de volgende informatie vermeld dan kunnen we de migratie voor je inplannen:

Welke website(s) wilt u verhuizen naar Versio?
    Naar welk webhosting of reseller hosting pakket bij Versio wilt u de websites verhuizen?
    Wilt u ook dat wij uw e-mails en e-mailadressen meeverhuizen?
    Stuur de logingegevens van het controlepaneel bij uw huidige hostingprovider mee.
    Als dit een Wordpress , Joomla , Prestashop , Magento of ander cms betreft graag ook de logins meezenden van de backend op admin level zodat de site na overzetten getest kan worden door onze medewerkers.
    Als u wilt dat wij de domeinnaam of de domeinnamen ook verhuizen voor u, stuur dan de verhuiscode(s) mee.
    Als u niet wilt dat wij de domeinnaam verhuizen, stuur ons dan de logingegevens van het controlepaneel waar wij de nameservers van de domeinnaam kunnen wijzigen. Indien u zelf de nameservers wilt wijzigen, houd er dan rekening mee dat wij van te voren geen tijdstip kunnen mededelen wanneer de websiteverhuizing afgerond zal worden.
    LET OP : Graag niet zelf het domein overzetten voordat wij de verhuizing van de files hebben doorgevoerd, sommige hosting leveranciers staan geen externe domeinen toe. Dus mocht er toch iets misgaan kunnen wij het domein dan niet meer terugkoppelen aan de oude hosting! En de verhuizing van de site bestanden voltooien.

Met vriendelijke groet,
    Milan - Helpdeskmedewerker

Vond u dit antwoord nuttig?