1. Manon Overbeeke Member

Leek wil graag mail installeren

Topic geplaatst op: 16-06-2012 om 19:53

Ik ben een totale leek op gebied van websites en hosting e.d. Ik ging er van uit dat als ik zou betalen voor de door mij gewenste domeinnamen en de hosting, de rest vanzelf wel duidelijk zou worden. Het tegendeel is dus waar. Ik vind de Engelstalige interface heel ingewikkeld en ook versiopedia helpt me niet verder.
    Daarom jullie hulp gevraagd om me in jip en janneke taal het volgende uit te leggen:

Ik heb 1 domein en drie domeinnamen. De domeinnamen heb ik gekoppeld aan de nameservers. ik heb voor alle drie de domeinen een e-mailadres aangemaakt info@....
    Nu wil ik deze mailadressen kunnen gebruiken vanuit microsoft office outlook.

Ik heb de handleiding al tich keer gevolgd, maar hij blijft foutmeldingen geven.
    Vooral de onderstaande:

Aanmelden bij server voor inkomende e-mail (POP3): Er is een interne fout opgetreden op de server voor inkomende e-mail (POP3). Als u dit bericht blijft ontvangen, neemt u contact op met de serverbeheerder of internetprovider (ISP). De reactie van de server was: * OK [CAPABILITY IMAP4rev1 LITERAL+ SASL-I
    Test-e-mailbericht verzenden: De reactie van de server was: 550 relay not permitted, authen

Help!!!

2. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 17-06-2012 om 03:43

Hallo Manon, kan je enkele screenshots opsturen van je instellingen in Outlook naar support@versio.nl ? Dan kijken we dit samen even na.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Reshad Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 18-06-2012 om 09:50

De gegevens die je moet hebben:
    POP server: mail.uwdomein.nl
    SMTP server: mail.uwdomein.nl
    POP poort: 110
    SMTP poort: 587
    Gebruikersnaam: email@uwdomein.nl
    Wachtwoord: zoals u hebt aangegeven
    SSL: uit
    Authenticatie voor SMTP is vereist!

4. Ramona Barneveld Member
    Reactie geplaatst op: 04-07-2012 om 10:17

Ook ik ben een leek, en krijg de melding dat hij de server niet vinden kan. Ik heb een info email aangemaakt maar die pakt hij dus niet

5. Roy Vos Member
    Reactie geplaatst op: 04-07-2012 om 19:10

Hallo Manon, ik heb hetzelfde probleem met windows livemail, lukt mij totaal niet. Heb nu Mozilla Thunderbird geinstalleerd en alles werkt. Deze zoekt hem zelf op en je hoeft niets zelf in te stellen. Heb ook nog LiveMail geprobeerd met de instellingen van Thunderbird maar ook dat lukt niet.

6. RayHammer Member
    Reactie geplaatst op: 05-07-2012 om 11:58

Met windows livemail moet het toch goed werken. Werkt bij mij prima.

Inkomende e-mail POP3: mail.joudomein.nl
    Uitgaande e-mail SMTP: mail.joudomein.nl

Er zijn internet providers die de uitgaande e-mail mail.joudomein.nl blokkeren. Dat is bij mij zo bij Telenet. Dus ik gebruik voor uitgaande e-mail uit.telenet.be

Meschien dat jullie bijde dat ook moeten doen van jullie internet provider.

7. Yusuf Yucel Member
    Reactie geplaatst op: 09-01-2014 om 11:45

beste,

ik kan mijn email adres niet toevoegen. ik krijg het volgende melding als ik het in gmail wil toevoegen:

Connection refused

Wat moet ik doen? ik heb de stappen gevolgd die hier boven staan maar geen connectie mogelijk.