1. Edwin Member

Mail over SSL gebruiken op iPhone

Topic geplaatst op: 24-01-2020 om 08:52

Goedemorgen! Mijn klant heeft een iPhone en wil vanwege de vertrouwelijkheid van zijn e-mail de mail versturen over een versleutelde verbinding.

Helaas zijn er nog problemen met de veilige mailverbinding van Versio in combinatie met de nieuwe iOS. Daardoor heb ik alleen mailinstellingen zonder SSL.

Heeft iemand misschien een tip hoe mijn klant toch kan mailen via een versleutelde verbinding i.c.m. de mailapp op een iPhone?

2. Roemer Member
    Reactie geplaatst op: 28-01-2020 om 11:34

Wil ik ook graag weten!

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Milan Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 28-01-2020 om 11:53

Goedemorgen Edwin en Roemer,

Je kunt gebruik maken van SSL door een Let's encrypt certificaat te installeren in directadmin voor de subdomein mail.domein.nl, hierna kun je de volgende instellingen gebruiken in je mail applicatie:

POP/IMAP server (inkomende): mail.uwdomein.nl
    SMTP server(uitgaande): mail.uwdomein.nl

IMAP poort: 993
    POP poort: 995
    SMTP poort: 465

Gebruikersnaam: email@uwdomein.nl
    Wachtwoord: zoals u hebt aangegeven

SSL: Aan
    Authenticatie voor SMTP is vereist

Voor verdere vragen kunnen jullie het beste even contact opnemen met support@versio.nl dan helpen we jullie graag verder :)

Met vriendelijke groet,
    Milan - Helpdeskmedewerker

4. Roemer Member
    Reactie geplaatst op: 28-01-2020 om 17:07

Beste Milan!

Dank, het was me inmiddels gelukt. Het grote geheim is dat je eerst SSL moet aanzetten in het klantenpaneel bij je hostingabonnement. Voordat je dáár achter bent... :(

De mailinstellingen op eigen domein (maar met mail.domeinnaam.ext en niet met smtp.domeinnaam.ext) ipv mail.axc.nl met SSL is zo inderdaad mogelijk en daarmee lijken de foutmeldingen te zijn gestopt.

Ik denk dat een goed vindbaar volledig stappenplan geen gek idee is, vindbaar op illegal BOM en iphone/iOs/iPad, want ik heb de informatie nu over lange tijd bijeengesprokkeld en ben er onnodig lang mee bezig geweest.