1. Geert Member

Nieuwe site in subdomein

Topic geplaatst op: 13-01-2020 om 10:21

Hallo,
    Om onze site in een nieuw jasje te stoppen, zou ik wat experimenteren met PHP-fusion. Terwijl ik dit doe moet de huidige site natuurlijk wel bereikbaar blijven.
    Ik maak dus waarschijnlijk best een subdomein aan om daarin de installatie van PHP-fusion te doen? Of kan het op een andere manier? Ik heb niet veel (niet te zeggen geen) ervaring met deze zaken ;)
    Bedoeling is om ofwel de nieuwe site te behouden, ofwel (indien er weinig resultaat wordt geboekt :-) ) alles bij het oude laten en die installatie van PHP-fusion te verwijderen.

2. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 13-01-2020 om 14:45

Goedemiddag,

Je hebt op je hostingpakket een domeinnaam staan wat eindigt met AXC, daarop kun je je nieuwe website bouwen en dit later omzetten, is dit een oplossing voor je?

Mocht je het willen omzetten, neem dan even contact met ons op via support@versio.nl

Met vriendelijke groet,
    Gavon - Helpdeskmedewerker

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Geert Member
    Reactie geplaatst op: 22-02-2020 om 17:49

Na wat te experimenteren heb ik beslist om de nieuwe site in WordPress te maken. Momenteel staat deze op de domeinnaam zoals Gavon heeft aangeraden. Nu had ik nog wat vragen vooraleer alles te laten overzetten.

Om mij wat op weg te helpen, heb ik een handboek gebruikt waarin één en ander werd uitgelegd aan de hand van een bepaald thema. Dit thema (Wallstreet Lite) kon ik echter niet meer terugvinden en installeren op Wordpress. Ik heb dan enkele thema's uitgeprobeerd en op Avira uitgekomen. Met dit thema ben ik best wel tevreden. Maar wat gebeurt er als ook dit thema niet meer wordt ondersteund? Kan je een thema, eenmaal geïnstalleerd blijven gebruiken, of verdwijnt dit voorgoed en moet je helemaal opnieuw beginnen?

Op de originele site staan heel wat foto's die via een script 'Gallery' werden gepost. Ik vermoed dat ik via een simpele backup deze kan terugplaatsen?

4. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 22-02-2020 om 18:45

@Geert Een thema kan je in principe blijven gebruiken eenmaal geïnstalleerd.

Indien je weet in welke mappen de foto's staan zou je deze kunnen overzetten.