1. Chantal Member

3e website willen hosten, wat nu?

Topic geplaatst op: 06-01-2020 om 16:26

Hallo allemaal, ik ben op zoek naar advies.

Ik hoop dat ik dit in het goede forum zet.

Ik heb op dit moment 2 domeinnamen voor onze zaak (een in het Engels en een in het Nederlands) en een webhosting (volgens mijn klantenpaneel). Beide pagina's zijn individueel gebouwd, en dus losse websites, niet verbonden met elkaar (ook al is het in feite precies dezelfde website, alleen is de een in het Engels en de ander in het Nederlands).

Nu wil ik graag een derde domeinnaam registreren voor mijn hobby, waar ik ook weer een webbuilder bij nodig heb omdat ik niet vaardig genoeg ben met HTML.

Wat is nu mijn beste optie? Kan ik op een of andere manier de webbuilder of hosting die ik al gebruik voor de zakelijke websites gebruiken in combinatie met een nieuwe domeinnaam, of moet ik weer een nieuwe domeinnaam + webbuilder/hosting aanschaffen?

Ik vind het eigenlijk al zonde dat ik voor de zakelijke website 2 domeinnamen aan moest maken, er was binnen de webbuilder toentertijd geen mogelijkheid om een www.domein.nl/engels/ aan te maken (dat ik zowel de NL als EN site op één domein heb), dus ik vroeg me af of er een mogelijkheid is om de kosten iets te drukken door mijn voor mijn hobby pagina alleen een domein aan te maken. Het heeft wel minimaal 10 gb aan ruimte nodig voor foto's. Ik gebruik niet veel GB's op de zakelijke websites, dus ik dacht, misschien dat ik de ruimte die over is op die pagina's kan gebruiken voor mijn nieuwe website.

Kan iemand mij op weg helpen wat voor pakket ik het beste zou kunnen nemen hiervoor, of wat de mogelijkheden zijn? Ik ben te groen in de website wereld om een keuze te maken, en voor ik weer een nieuw domein en webbuilder etc. koop dacht ik, laat ik eerst hier eens vragen of het niet valt te combineren op een of andere manier.

Of is het beter om gewoon een nieuw webhosting pakket plus domeinnaam aan te schaffen?

(Mochten jullie een technisch antwoord hebben over hoe het samenvoegen mogelijk is in combinatie met een nieuw aan te schaffen domeinnaam, leg het alstublieft uit in "Jip en Janneke-taal", ik ben geen professional met webhosting en alle termen die erbij horen!)

Bij voorbaat dank!

Reageer
  2. Er zijn nog geen reacties.