1. Henri Member

Spamfilter verkeerd ingesteld?

Topic geplaatst op: 23-12-2019 om 15:19

Beste,

Ik heb een tijd terug een spamfilter aangeschaft voor twee van mijn domeinnamen. Via het klantpaneel had ik het e-mailadres toegevoegd waarop dit spamfilter toegepast moest worden en had ik handmatig de nodige MX en A records aangemaakt zoals beschreven stond.

Spam werd nu tegen gehouden, echter werden hierna niet meer alle normale emails afgeleverd in outlook.

1. Aan de ene kant had je de normale mails die gewoon werden afgeleverd in outlook zoals altijd, zonder enige melding ervan in het spamexperts logs.
    2. En aan de andere kant had je normale mails die volgens het spamexperts logs "delivered" waren maar niet op kwamen dagen in outlook (zie deze mails: https://i.imgur.com/vKSHJP0.png).

Ik heb toen het email adres opnieuw ingesteld in Outlook om te zien of het daar aan lag, waardoor we opeens wel de "delivered" mails binnen kregen (zeg een stuk of 10 sinds we het filter hebben aangezet), maar alle oude mail en mail die afgeleverd werd zonder notering in de logs waren toen verdwenen.

Toen heb ik het filter verwijderd en alles teruggedraaid waardoor alle oude mails weer terug waren, maar de "delivered" emails van de log weer waren verdwenen.

Alsof er twee verschillende postvakken zijn, eentje met mails die niet door het spamfilter zijn gegaan en eentje met de mails die wel door het spamfilter zijn gegaan.

Nu weet ik niet of het spamfilter verkeerd heb ingesteld? (Vond de instructies niet per se heel duidelijk voor iemand die nog nooit met DNS, spam filters en dergelijken gewerkt heeft.) Of dat het ergens anders aan ligt?

Hoe kan ik het spamfilter instellen zodat alle oude mails en de nieuwe mails die door het spamfilter gaan uiteindelijk in hetzelfde postvak binnen komen? Waar ben ik fout gegaan?

Bij voorbaat dank!

Reageer
  2. Koen Germein Member
    Reactie geplaatst op: 05-03-2020 om 17:15

Ik zou ook graag meer informatie ontvangen over het instellen van het SpamExperts filter

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Hans Member
    Reactie geplaatst op: 06-03-2020 om 10:06

Ik sluit mij bij Koen (zie hierboven) aan.

Vond u dit antwoord nuttig?