1. Arevico Member

302 Found ipv 200 ok

Topic geplaatst op: 13-06-2012 om 13:25

Hallo,

Sinds gister heb ik een probleem met mijn website. Ik heb niks veranderd eraan, maar ik heb de volgende problemen:

- Server stuurt geen content type mee. Ik heb zelf via htaccess nu expliciet vermeld dat .php bestanden de content type text/html mee krijgen. Dit heb ik niet eerder hoeven doen.

- als ik de website ophaal via Google Webmasters krijg ik de volgende response:
    HTTP/1.0 302 Found
    P3P: CP=NOI ADM DEV PSAi COM NAV OUR OTRo STP IND DEM
    Set-Cookie: ggggggg=f84ebaddggggggg_f84ebadd; Path=/

de verwachte response is een HTTP/1.1 200 Found header met de html. Hoe kan ik dit oplossen? Ik draai de laatste wordpress versie voor Arevico.com. Op mijn andere website heb ik deze problemen ook sind een tijdje. Daar heb ik helemaal niks aan gedaan.

Kan het zijn dat het door een andere server configuratie komt?

Alvast bedankt voor de tijd en moeite

2. hallo500 Member
    Reactie geplaatst op: 17-06-2012 om 14:08

Hoi Arevico,

Ik ervaar exact hetzelfde probleem sinds een aantal dagen. @Versio. Zou graag willen dat dit heel snel opgelost wordt, want onze webpagina's worden nu niet meer gevonden door Google en dit heeft inkomstenverlies tot gevolg.

Graag zo snel mogelijk een reactie.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. kmeesters Member
    Reactie geplaatst op: 17-06-2012 om 19:09

Ik ben toevallig tegen hetzelfde probleem aangelopen vandaag. Facebook heeft namelijk ook een 200 code nodig om goed met OpenGraph te kunnen werken.

4. Reshad Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 18-06-2012 om 09:48

We hebben recentelijk de firewall beveiliging op onze servers moeten opschroeven. Dit zal in de loop van vandaag weer omlaag gezet worden en dan zou dit probleem opgelost moeten zijn.

5. diederik Member
    Reactie geplaatst op: 20-06-2012 om 19:49

Zelfde probleem. Ik heb me suf gezocht naar de oorzaak. Gisteren mailtje gestuurd naar Versio. Hoop nog op antwoord...
    Intussen is het probleem NIET opgelost. Versio doe iets!!

6. versijo Member
    Reactie geplaatst op: 21-06-2012 om 12:40

Hier hetzelfde probleem. Volgens mij is dit inmiddels nog niet opgelost?

7. kalekop Member
    Reactie geplaatst op: 21-06-2012 om 14:04

Ook hetzelfde probleem nog steeds

8. Rick Hemstra Member
    Reactie geplaatst op: 21-06-2012 om 16:44

Hetzelfde probleem hier. iDEAL betalingen worden nu niet goed verwerkt in de backend van mijn webshop. Wanneer wordt dit opgelost?

9. Reshad Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 21-06-2012 om 16:45

Hebben jullie dit probleem nog steeds? Dit zou namelijk al ruime tijd opgelost moeten zijn.

10. remcok Member
    Reactie geplaatst op: 21-06-2012 om 21:38

Yep, probleem is er nog steeds (niet weggeweest): HTTP OK - HTTP/1.0 302 Found - 0.083 second response time

Ik had er ook over gemaild naar support, omdat Nagios aan te bel ging trekken over deze 302. Netjes antwoord op gehad overigens, maar een oplossing is er tot op heden niet.
    For the time being heb ik Nagios wat ruimer gezet, dus ik heb er geen last meer van, maar die 302-tjes moeten wel weg eigenlijk.

Het is overigens niet constant. Soms is het gewoon een 200 heb ik het idee.

11. remcok Member
    Reactie geplaatst op: 21-06-2012 om 21:55

Nu op dit moment zie ik een HTTP 200 OK.
    Het varieerd dus.

12. remcok Member
    Reactie geplaatst op: 21-06-2012 om 21:57

Voor wat het waard is, volgens mijn Nagios log is dit op 14-06-2012 begonnen met misgaan.

13. RJvanVliet Member
    Reactie geplaatst op: 21-06-2012 om 23:21

Ook hier hetzelfde probleem. Ik probeer een service te benaderen via php (middels 'curl' of 'file_get_contents') en krijg erg veel 302's. file_get_contents werkt dan helemaal niet meer, en via curl komt er gewoon niks binnen (maar is in de header te zien dat het om een 302 gaat). Ook hier is het zo ongeveer rond de 14e begonnen.

Zo ongeveer dagelijks heb ik contact met de support (wat heel traag lijkt te gaan). Vanmiddag leek het even opgelost, maar momenteel krijg ik weer alleen een 302.

Overigens krijg ik het bij mij alleen als ik vanaf andere hosting een script probeer aan te roepen bij Versio. Als ik hetzelfde script vanaf Versio hosting aanroep dan werkt het wel (wat opzich logisch is).

Mijn probleem is dat zonder deze communicatie tussen hosting X en mijn script op Versio hosting is dat de hosting nu gewoon -waardeloos- is. Ik heb er zo niks aan. Het kan er net zo goed volledig uit liggen, dat maakt niks uit. Ik heb die communicatie op een normale manier (200) nodig ipv 302 headers en meldingen...

14. remcok Member
    Reactie geplaatst op: 22-06-2012 om 00:40

@RJvanVliet: Laten we er maar vanuit gaan dat Versio het uiteindelijk gewoon oplost. Blijkbaar zijn ze nog zoekende naar de oorzaak, en daar kunnen/moeten wij gewoon even bij helpen.
    Daar worden we allemaal uiteindelijk beter van.

Op dit moment doet alles weer HTTP OK - HTTP/1.0 302 Found ipv 200.
    Naast dat Nagios klaagt, merk ik overigens niet dat dingen niet werken, of ontvang ik geen klachten van bezoekers.
    Maar ik kan me goed voorstellen dat, zoals RJvanVliet al aangeeft, er clients zijn die erop platgaan en dan niet werken.

15. Reshad Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 22-06-2012 om 10:44

Kunnen jullie s.v.p. stuk voor stuk een e-mail sturen naar support@versio.nl? Iedere situatie moet apart bekeken worden, veel klanten die dit probleem hadden hebben het niet meer na te mailen met de helpdesk.

16. hallo500 Member
    Reactie geplaatst op: 28-06-2012 om 14:53

Nou, nu krijg ik een "onbereikbare pagina" melding in Google webmaster tools. Dat duidt er op dat Googlebot de pagina nu niet meer kan bereiken. Het was enkele dagen opgelost. Nu toch weer ellende. Jammer hoor. Mijn webpagina's moeten draaien.

17. remcok Member
    Reactie geplaatst op: 01-07-2012 om 12:20

@hallo500: heb je nu ook gedaan wat Reshad adviseerd? Contact opnemen met support. Ik heb dat vorige week ook gedaan. Het was even zoeken en tweaken - blijkbaar verschillend per klant of server, maar bij mij zijn deze problemen voor de zon verdwenen en heb sindsdien geen 302 Found meer gezien. Het wordt in mijn geval 24/7 gemonitord, dus het is echt goed opgelost.