1. Nils Member

Domein naar Reseller Hosting verhuizen

Topic geplaatst op: 04-12-2019 om 21:22

Beste allen,

Voordat ik Reseller Hosting aan ga schaffen heb ik nog een vraag.

Ik heb momenteel een domein bij Strato. Dit domein zou ik graag gaan hosten op de toekomstige Reseller Hosting.

Hoe gaat deze verhuizing in zijn werking?

Alvast bedankt,

Nils

2. Mike Member
    Reactie geplaatst op: 18-12-2019 om 16:06

Hallo Nils,

Een domeinnaam en een webhosting staan los van elkaar. Je kunt twee dingen doen. Zo kun je je domeinnaam bij Strato laten staan en verwijzen naar de webhosting van Versio of je kunt ervoor kiezen om je domeinnaam te verhuizen naar Versio.

DOMEINNAAM VERHUIZEN NAAR VERSIO:
    1. Vraag een zogenaamde 'verhuis token/code' aan bij Strato.
    2. Zodra je de token/code van Strato hebt ontvangen (dit kan max. 5 dagen duren) ga je
    naar "https://www.versio.nl/domeinnamen" en vul je je huidige (strato)-domeinnaam in.
    3. Kies vervolgens voor 'Verhuizen' en doorloop de stappen. Vul bij de eerste stap je 'verhuis
    token/code in.

DOMEINNAAM BEHOUDEN BIJ STRATO, WEBHOSTING BIJ VERSIO:
    1. Maak in je Direct-Admin omgeving een nieuw domein aan (zoals deze heet bij Strato)
    2. Zoek binnen je klantenpanel van Versio op wat jouw zogenaamde Nameservers zijn binnen
    Versio.
    3. Log in op Strato, kies voor 'Domeinen Beheren', vervolgens kies je bij je domeinnaam
    voor 'Configureren'. Scroll naar beneden en klik op 'DNS-instellingen'.
    4. In het menu van je DNS-instellingen klik je op 'Configuratie' van 'NS-record'. Vul hier de
    Nameservers van Strato in. (De wijziging kan 24 - 48 uur duren).

Ik hoop dat ik hiermee je vraag heb kunnen beantwoorden.

Gr, Mike

Vond u dit antwoord nuttig?