1. Remco Member

SVN op VPS

Topic geplaatst op: 11-06-2012 om 22:27

Ik heb een vps bij versio en zou graag svn hierop draaien. Helaas loopt de installatie niet soepel. subversion krijg ik wel geinstalleerd via yum, maar mod_dav_svn krijg ik niet gevonden ( package not found ). Ik wil graag vanuit mijn windows omgeving met deze svn kunnen verbinden. is er iemand die het wel gelukt is of die mij uit kan leggen hoe?

2. JeroenV Member
    Reactie geplaatst op: 18-06-2012 om 11:38

Wil je ook daadwerkelijk gebruik maken van het browsen op je repositories middels Apache/WebDAV? Zoniet, dan kan je eens kijken of je SVN over SSH heen kan tunnelen zonder een webserver als backend. Dit werkt ook prima met Windows icm. TortoiseSVN.

Indien je Apache/WebDAV wel wilt, welk OS gebruik je? CentOS? Misschien is dit een oplossing voor je? http://stackoverflow.com/questions/3440252/how-to-install-mod-dav-svn-on-centos-5-5 (Misschien kan je even in je yum.config kijken?)

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Peter Jansen Member
    Reactie geplaatst op: 19-06-2012 om 21:14

Kijk eens op howtoforge.com voor een handleiding om een en ander goed te installeren. Dat svn al een tijd voorbijgestreeft is door git weet je al neem ik aan.
    Heb zelf goede ervaringen met virtualmin/webmin (hele webdav gedeelte zit daar al voorgebakken in)

Vond u dit antwoord nuttig?