1. Ronny Member

FTP wachtwoord anders dan DirectAdmin

Topic geplaatst op: 24-11-2019 om 17:36

Als ik het wachtwoord voor de FTP verander dan is het wachtwoord van de DirectAdmin ook gewijzigd. Kan ik hier 2 verschillende wachtwoorden voor krijgen?

Reageer
  2. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 24-11-2019 om 17:42

Hallo, je kunt in DirectAdmin via "FTP management" een aparte FTP gebruiker aanmaken met een eigen paswoord. Het paswoord van het hoofd FTP account is altijd zoals het DirectAdmin paswoord.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Ronny Member
    Reactie geplaatst op: 24-11-2019 om 18:38

Bedankt voor de reactie. Als ik het goed begrijp kan de nieuwe gebruiker dan gewoon werken aan de website?

Die ik de eerste optie te selecteren? Ftp account with the root directory in the domains home directory (one up from the public_html)

4. Ronny Member
    Reactie geplaatst op: 25-11-2019 om 14:14

@Fabien Bedankt voor de reactie. Als ik het goed begrijp kan de nieuwe gebruiker dan gewoon werken aan de website?

Die ik de eerste optie te selecteren? Ftp account with the root directory in the domains home directory (one up from the public_html)

5. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 27-11-2019 om 02:35

@Ronny De nieuwe gebruiker krijgt dan toegang om bestanden te uploaden via FTP. Indien je root toegang geeft kan de nieuwe gebruiker aan alle bestanden komen op het pakket. Indien je enkel toegang wil geven tot een bepaalde website/map kan je de optie gebruiken om de FTP toegang te beperken via het pad in de vorm: /home/*uw DirectAdmin gebruikersnaam*/domains/*uw domeinnaam.com*/public_html/

* Vervang *uw DirectAdmin gebruikersnaam* en *uw domeinnaam.com* door jouw gegevens.