1. Els Member

Git clone met SSH sleutel

Topic geplaatst op: 23-11-2019 om 14:22

Kan ik via de terminal waarmee ik ingelogd ben op mijn webhosting server gebruik maken van het Git Clone commando voor automatische deployment van mijn websites?

Ik heb een SSH key toegevoegd aan Github en via het DirectAdmin paneel, maar wanneer ik het test via 'ssh -T git@github.com' krijg ik een timeout error...

Iemand hier ervaring mee?

2. C Member
    Reactie geplaatst op: 22-01-2020 om 09:26

Hoi Els,
    Je moet je IP-adres eerst whitelisten binnen DA (via manage ssh), anders blijf je die error krijgen. Als je geen Manage SSH ziet in het DA overzicht moet je SSH aanzetten. Dat kan je zelf doen als je (reseller) beheerder bent of anders even vragen of ze dat willen aan zetten.
    Groet,
    Cihad
    www.cihadozen.nl

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Jonas Member
    Reactie geplaatst op: 08-04-2020 om 10:11

Hallo,
    Ik zit met hetzelfde probleem.
    Is er de mogelijkheid om meerdere IP's te whitelisten? Ik heb namelijk het IP van mij thuis al toegevoegd hier. Dit gebruik ik om zelf te werken via ssh en omdat ik monitoring en automatisatie doe van hieruit met Nagios en Ansible.

Alvast bedankt!

4. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 08-04-2020 om 10:13

Goedemorgen,

Het is niet mogelijk om meerdere IP's te whitelisten om te verbinden via SSH. Mocht je vanaf een andere locatie eerst willen verbinden, dan zou je het IP moeten aanpassen.

Met vriendelijke groet,
    Gavon - supportmedewerker

5. Davy Member
    Reactie geplaatst op: 13-04-2020 om 11:09

Ik heb hetzelfde probleem maar een IP toevoegen in "Manage SSH" is een oplossing voor 1 dag.
    Aangezien mijn ISP dagelijks een nieuw public IP toekent verandert deze constant en moet ik steeds opnieuw gaan whitelisten wat aut. deployment onmogelijk maakt of ik moet steeds voo rik deploy gaan whitelisten.
    Hoe kan ik dit oplossen aub?

6. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 15-04-2020 om 08:31

Goedemorgen,

Het is mogelijk om 1 IP toe te voegen om te verbinden via SSH. Als je in dit geval altijd een andere IP hebt, dan zou je elke dag een ander IP moeten invoeren of de oplossing is om een VPN te nemen met een vast IP.

Met vriendelijke groet,
    Gavon - supportmedewerker