1. Greet Member

Domeinnaam in quarantaine

Topic geplaatst op: 14-11-2019 om 16:26

Beste
    Wij hebben een website bij jullie gehad en hebben ervoor gekozen deze op een andere manier verder te zetten en dus niet meer bij Versio. Onze gebruikersnaam is toen in quarantaine gezet voor 40 tot 90 dagen. Nu we bij een andere firma verder willen met onze nieuwe site, kunnen we dit niet, omdat onze domeinnaam zou zijn gebruikt door een chinese firma, bij TLD Registrar Solutions geregistreerd.
    Wat kunnen wij hieraan doen?
    Alvast bedankt!

Reageer
  2. Milan Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 15-11-2019 om 09:00

Dag Greet,

Bedankt voor je bericht! Als een domein verloopt beland deze in quarantaine, dit is de periode waarin de houder de domein nog kan verlengen, als deze dat niet doet is de domein weer voor iedereen te registreren.

Als de domein door iemand anders geregistreerd is kunnen wij helaas niet veel voor je doen, mijn excuses voor het ongemak!

Met vriendelijke groet,
    Milan - Helpdeskmedewerker

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Jeroen Member
    Reactie geplaatst op: 20-11-2019 om 16:37

Ik kreeg de volgende mail:
    Beste domeinnaamhouder,
    Je krijgt deze mail omdat je de administratieve contactpersoon bent van een domeinnaam.
    ............................... is opgeheven. De komende 40 dagen kan niemand je domeinnaam registreren; hij staat in quarantaine. Jij kunt wél je domeinnaam uit quarantaine halen. Zo kun je een opheffing herstellen als je die niet had bedoeld.
    Wil je hier meer over weten? Neem dan contact op met: AXC. Zij kunnen ook de opheffing ongedaan maken. Je kunt daarvoor ook een andere registrar (hostingprovider) kiezen.
    Met vriendelijke groet,
    SIDN

Ik ken AXC niet en op het klantenpaneel zie ik de betreffende domeinnaam niet terug, dus ik kan hem ook niet uit quarantaine halen. En waarom is die domeinnaam opgeheven? Daar heb ik niet om gevraagd.

4. Michael Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 22-11-2019 om 09:56

Hallo Jeroen,

Ik adviseer je om contact op te nemen met support@versio.nl en meld dan ook direct erbij om welke domeinnaam het gaat zodat het direct voor je nagekeken kan worden.

Vaak worden domeinnamen opgeheven doordat automatisch verlengen uit stond.