1. Robbert Member

Verlenging en nieuwe csr code.

Topic geplaatst op: 17-10-2019 om 09:02

Hoi,

wij kregen het bericht dat ons certificaat automatisch was verlengd en dat wij een nieuwe csr code moeten invoeren in het klantenpaneel. Nu is dus de vraag: Hoe komen we aan een nieuwe csr code? En betekend dit dat we deze nieuwe code op alle servers waar we dit certificaat gebruiken moeten invoeren?

Bedankt voor het antwoord!

Reageer
  2. Vincent Member
    Reactie geplaatst op: 17-10-2019 om 15:16

De CSR code kan je onder directadminaanmaken als je webhosting hebt (onder SSL certificates > create a certificate request aanvinken), dan moet je de code die je krijgt in directadmin kopieren naar het klantenpaneel en dan zou je een certifiaat moeten ontvangen die je dan kan instellen (https://www.versio.nl/artikelen/95-hoe-moet-ik-een-ssl-certificaat-installeren).

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Robbert Member
    Reactie geplaatst op: 17-10-2019 om 15:26

Wij hebben alleen het ssl certificaat hier gekocht. Er is dus geen directadmin. Hoe moet je het dan doen?

4. Milan Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 17-10-2019 om 15:30

Goedemiddag Robbert,

Als je de site niet bij ons gehost hebt kunt je de CSR code bij de andere hostingpartij aanmaken en invullen onder "Ik heb al een CSR code en wil deze invoeren"

Eventueel kun je de CSR code ook laten genereren via het klantenpaneel door "Ik wil de CSR code automatisch laten genereren" aan te vinken.

Met vriendelijke groet,
    Milan - Helpdeskmedewerker

5. Robbert Member
    Reactie geplaatst op: 17-10-2019 om 17:35

Als ik deze code laat genereren, betekent dat dan dat wij deze codes op alle sites opnieuw moet invoeren? Of kunnen we die private key en sleutel hetzelfde laten?

6. Milan Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 18-10-2019 om 08:35

Dag Robbert,

Bedankt voor je bericht, je dient inderdaad het certificaat opnieuw te installeren.

Met vriendelijke groet,

7. Robbert Member
    Reactie geplaatst op: 22-10-2019 om 08:47

Er is volgens mij iets misgegaan. Eerst hebben we een factuur gehad vanwege automatische verlenging met daarbij de vraag of we een nieuwe code willen genereren. Nu heb ik die gegenereerd met verlenging, krijgen we nog een factuur! Kunnen jullie hiermee helpen? Dit is zeer verwarrend.

8. Robbert Member
    Reactie geplaatst op: 22-10-2019 om 08:49

We hebben nu 3 certificaten, en ik weet niet hoe ik een nieuwe csr code kan krijgen.

comodo-positivessl Domein validatie wildcard
    *.projectxplor.nl Automatisch 23-10-2019
    Automatisch -
    *.projectxplor.nl Handmatig

9. Milan Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 22-10-2019 om 08:55

Goedemorgen Robbert,

Ik wil je vragen om even contact op te nemen met support@versio.nl of via ons ticket systeem rechts onder in de hoek, ik kan je via het forum hier helaas niet mee helpen.

Met vriendelijke groet,

10. Jeroen Member
    Reactie geplaatst op: 08-11-2019 om 10:13

Ik vind het echt te bizar voor woorden dat jullie (Versio) een mailtje sturen met de mededeling dat de klant de CSR moet vervangen en niet, op zijn minst, even een linkje plaatst naar een stappenplan van hoe dat dan ook alweer moet.

Sommige van ons zijn gewoon hobbyist, weet je?

11. Milan Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 08-11-2019 om 14:18

Beste,

Na het verlengen van het certificaat wordt er een nieuw certificaat voor je klaar gezet, deze dien je nog te valideren en te installeren via de volgende stappen:

Ga in het klantenpaneel aan de linker kant naar SSL certificaten -> Overzicht
    Klik op het certificaat die nog niet is uitgegeven
    Zet een vinkje voor Ik wil de CSR code automatisch laten genereren. en vul de gegevens in http://prntscr.com/noqq03
    Er wordt een mail verstuurd naar het approver email adres, deze dien je te bevestigen in je mail account.
    Als dat klaar is klik op "Klik hier om het certificaat automatisch te installeren" http://prntscr.com/noqqdq
    Selecteer het hostingpakket en de domeinnaam en klik op certificaat installeren.
    Binnen 10 minuten zal het certificaat zichtbaar zijn.

Wij hebben recentelijk een SSL Installatieservice, indien je er niet uitkomt dan is het mogelijk
    om ons het SSL certificaat te laten installeren, hierin doen wij ook direct je website op orde maken, zodat je website beveiligd is en het groene slotje zichtbaar is in de browser.

De SSL installatieservice kost eenmalig €20 exclusief btw, hier lees je meer over onze SSL installatieservice: https://www.versio.nl/artikelen/447-ssl-certificaat-laten-installeren-door-versio

Met vriendelijke groet,