1. Harm Jakob Member

TTL NS-records verlagen

Topic geplaatst op: 17-10-2019 om 08:36

Is er een manier om de TTL op de NS-records te verlagen?
    Via het klantenpaneel kan alleen de nameserver zelf ingesteld worden. Deze krijgt standaard een TTL van 4 uur. Als ik de nameservers van een domein wil wijzigen kan dit theoretisch tot 4 uur downtime leiden. Dit wil ik natuurlijk beperken, vandaar mijn vraag.

Reageer
  2. Harm Jakob Member
    Reactie geplaatst op: 17-10-2019 om 11:56

Het eventueel kunnen wijzigen van een tweede, derde of vierde nameserver (als DNS beheer via het klantenpaneel aan staat) zou ook een oplossing kunnen bieden als dit gemakkelijker te implementeren is.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 18-10-2019 om 08:35

Goedemorgen Harm,

Ik wil je vragen om in de toekomst bij vragen je vraag te stellen via support@versio.nl, dit omdat het forum bedoelt is voor customer 2 customer support.

Op het moment dat je via het klantenpaneel onder je domeinnaam DNS beheer hebt aanstaan, dan kun je geen nameservers aanpassen of toevoegen. Via het klantenpaneel onder DNS beheer kun je de TTL aanpassen.

Met vriendelijke groet,
    Gavon - Helpdeskmedewerker

4. Harm Jakob Member
    Reactie geplaatst op: 18-10-2019 om 12:54

Gavon,

Bedankt voor je reactie. Ik zal voortaan Versio Support mailen.
    Je antwoord even kort samengevat, TTL op een nameserver aanpassen is dus niet mogelijk en downtime van 4 uur is onvermijdelijk.

Grt,

Harm Jakob

5. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 18-10-2019 om 13:12

Goedemiddag Harm,

Op het moment dat je de nameservers aanpast, dan duurt dit gemiddeld 4 a 8 uur voordat de wijziging ook daadwerkelijk over het gehele internet werkt, dit heeft te maken met de Internet providers die om de zoveel uur een update uitvoeren.

Met vriendelijke groet,
    Gavon - Helpdeskmedewerker