1. Nuno Member

    550 High probability of spam

    Topic geplaatst op: 03-10-2019 om 22:35

    Today I sent an email to one of my customers and got an email back reporting that I am sending spam!!
    I am very confused and cannot find any reason for this to be happening as I rarely send emails from this email account, and definitely not spam.

    Here's the content of the email back
    ----------------------------------------
    SUBJECT: Mail delivery failed: returning message to sender
    FROM: Mailer-Daemon@vserver27.axc.nl
    EMAIL CONTENT

    This message was created automatically by mail delivery software.

    A message that you sent could not be delivered to one or more of its
    recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:

    x_recipient_email_omitted_x@gmail.com
    host s01.spamexperts.axc.nl [185.182.56.9]
    SMTP error from remote mail server after end of data:
    550 High probability of spam
    Reporting-MTA: dns; vserver27.axc.nl

    Action: failed
    Final-Recipient: rfc822;x_recipient_email_omitted_x@gmail.com
    Status: 5.0.0
    Remote-MTA: dns; s01.spamexperts.axc.nl
    Diagnostic-Code: smtp; 550 High probability of spam
    -----------------------------------------------------
    below this was a copy of the original email sent.

    Can anyone from Versio team verify what is going on?

    Thank you,
    Nuno

  2. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 04-10-2019 om 01:12

    Hi, can you please test your e-mail address with this tool: https://www.mail-tester.com and share the result with us at support@versio.nl in order to investigate this issue.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  3. Patricia Member
    Reactie geplaatst op: 11-10-2019 om 10:27

    Ik heb hier het zelfde probleem. Overigens geldt dit alleen voor mails die verstuurd worden vanaf de telefoon.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  4. G. Member
    Reactie geplaatst op: 11-10-2019 om 12:43

    Ook dit probleem
    reply op site
    Wow! Perfect, you can send
    Score : 9/10

    Kan nu kennis die ik dagelijks mail niet meer bereiken

    Vond u dit antwoord nuttig?

  5. G. Member
    Reactie geplaatst op: 11-10-2019 om 17:18

    Niet ver genoeg naar beneden gescrold
    2 foutmelding
    Your message is not signed with DKIM
    You do not have a DMARC record

    Vond u dit antwoord nuttig?

  6. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 12-10-2019 om 18:50

    @G en @Patricia. Je mag even contact opnemen via support@versio.nl om DKIM in te stellen.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  7. Suzanne Member
    Reactie geplaatst op: 14-10-2019 om 12:28

    Datzelfde probleem heb ik al twee weken. Ik had daar een item op dit forum over gemaakt en ik kreeg net het bericht dat dat op privé is gesteld zodat niemand het meer kon zien.

    Kort gezegd wijst Versio naar Apple (dat mailprogramma voegt de verkeerde headers toe) en dat we moeten wachten tot Apple het oplost. Het probleem doet zich namelijk volgens Versio alleen voor met iOS 13.1.2

    Verder zal Versio niets voor je doen en moet je zorgen dat je de mail vanaf een ander mailprogramma verstuurt. Het grappige is dat je Versio ook niet vanaf je telefoon hierover kunt mailen want dan krijg je dezelfde foutmelding.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  8. Jan Member
    Reactie geplaatst op: 17-10-2019 om 17:43

    Zie mijn melding onder '550 Headers contain illegal BOM'.
    Gaat vermoedelijk om hetzelfde probleem?
    IOS 13.1.3 lost het probleem NIET op.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  9. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 18-10-2019 om 08:40

    Goedemorgen Jan,

    Je hebt bij ons al een ticket over lopen en ik wil je vragen om de communicatie in het ticket te houden, dit zodat wij niet op twee plekken tegelijk met hetzelfde probleem wat je ondervind bezig zijn.

    Mocht iemand anders hetzelfde probleem hebben, dan mag je een e-mail sturen naar support@versio.nl, dan helpen wij je daar verder.

    Met vriendelijke groet,
    Gavon - Helpdeskmedewerker

    Vond u dit antwoord nuttig?

  10. Johan Member
    Reactie geplaatst op: 05-01-2020 om 14:07

    Hoe zit het hiermee: 550 Headers contain illegal BOM?
    Wij krijgen nog steeds dit probleem als we op iOS toestellen een mail willen replyen of forwarden naar een mailbox op Versio EN als we een mail willen replyen of forwarden via de versio mailserver... Dit is nu al langer dan een maand een probleem waarop geen oplossing komt!

    Vond u dit antwoord nuttig?

  11. Milan Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 06-01-2020 om 09:39

    Goedemorgen Johan,

    Bedankt voor je bericht, op IOS apparaten mag je de volgende instellingen gebruiken:

    POP/IMAP server (inkomende): mail.uwdomein.nl
    SMTP server(uitgaande): mail.uwdomein.nl

    IMAP poort: 143
    POP poort: 110
    SMTP poort: 587

    Gebruikersnaam: email@uwdomein.nl
    Wachtwoord: zoals u hebt aangegeven

    SSL: Uit!
    Authenticatie voor SMTP is vereist!

    Mocht je gebruik willen maken van SSL dan dien je een SSL certificaat te installeren voor de mail. subdomein in directadmin.

    Met vriendelijke groet,
    Milan - Helpdeskmedewerker

    Vond u dit antwoord nuttig?

  12. Roemer Member
    Reactie geplaatst op: 28-01-2020 om 11:41

    « installeren voor de mail. Subdomein in directadmin. »
    Dit is onbegrijpbaar. Ik vind het nogal vaag als niemand bij jullie meer secure mail kan verzenden vanaf Apple producten dit de enige(onbegrijpelijke) uitleg is hoe dat op te lossen. Bij een goed bedrijf zouden alle alarmbellen afgaan en zouden klanten worden benaderd met een duidelijke en heldere uitleg. Secure mail is bij degelijke bedrijven hoogste prioriteit. Niet bij Versio. Kennelijk geven jullie niet om de veiligheid van de mail van Apple gebruikers? Heel fijn, dan gaan Applegebruikers gewoon weg. Al maanden is dit aan de gang en nog steeds niks anders dan dit te vinden. Zelfs als ik google op « Versio mail ssl » krijg ik niks bruikbaars. Over de afgelopen maanden al een paar uur kwijt met zoeken en geen oplossing gevonden. Wel een heleboel mensen met dezelfde vraag. Versio, really?

    Vond u dit antwoord nuttig?

  13. Roemer Member
    Reactie geplaatst op: 28-01-2020 om 17:58

    OK ik doe het zelf: het stappenplan:
    * Log in op het klantenpaneel
    * Zoek je hosting account op en check of SSL aanstaat, zet evt aan
    * Ga naar DirectAdmin en kies je domein
    * Ga naar SSL certifcaten (onder Advanced features)
    * Kies Free & automatic SSL certificate from Let's Encrypt
    * Zorg dat mail.jouwdomein.nl geselecteerd is
    * Klik op "Save"
    * Wacht een poosje
    * Nu kun je op je devices mail.jouwdomein.nl in je smtp instellingen gebruiken (let op, dus niet smtp.jouwdomein.nl, maar mail.jouwdomein.nl) MET SSL (poort 465).

    Vooralsnog lijkt het voor mij te werken. Zo niet kom ik nog terug.

    Zie je Versio, zo moeilijk is het niet je klanten te helpen mail te kunnen verzenden.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  14. Erwin Member
    Reactie geplaatst op: 15-04-2020 om 12:57

    Kan iemand mij helpen? Dit probleem schijnt al een geruime tijd bekent te zijn en ook ik heb hier last van. Echter heb ik al een SSL van versio op mijn server geinstalleerd en kan volgens mij dan niet kiezen voor Free & automatic SSL certificate from Let's Encrypt.

    Ondertussen krijg ik soms de melding inzake SPAM...

    Vond u dit antwoord nuttig?

  15. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 15-04-2020 om 13:27

    Goedemiddag,

    Ik wil je vragen om met je probleem even contact op te nemen via support@versio.nl

    Vond u dit antwoord nuttig?

  16. Erwin Member
    Reactie geplaatst op: 15-04-2020 om 13:46

    Heeft het hier miss iets mee te maken?:

    Centrale & SSL-beveiligde mailserver (Tip van Versio!)
    Versio heeft voor alle webhosting en reseller hosting klanten een centrale en SSL-beveiligde mailserver opgezet. Deze mailserver is beveiligd met een Extended Validation SSL-certificaat en is voor alle webhosting en reseller hosting klanten hetzelfde, ongeacht op welke webhosting of reseller hosting server u gehost bent. Deze mailserver is geheel white-label, dus ook heel geschikt voor de klanten van resellers!

    Vond u dit antwoord nuttig?

  17. Jesse Member
    Reactie geplaatst op: 18-04-2020 om 08:20

    Al geprobeerd om de overstap te maken naar GSuite of O365/M365? Daarmee zal je minder last ondervinden mbt de spamscores van deze spamfilters

    Vond u dit antwoord nuttig?

  18. Johan Member
    Reactie geplaatst op: 29-04-2020 om 10:11

    Onbegrijpelijk dat na 6 maanden we nog steeds last hebben van dit probleem. Als klanten op onze mails replyen vanop hun mobiel toestel krijgen ze een mail bounce met 550 illegal bom header. Los dit eens op aub. Heeft 99% kans te maken met jullie antispam filter. Zie https://support.google.com/mail/thread/18732851?hl=en

    Vond u dit antwoord nuttig?

  19. Milan Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 29-04-2020 om 10:14

    Beste Johan,

    Bedankt voor je bericht, je zou kunnen mailen via tls op ios apparaten:

    IMAP/POP server (inkomende): mail.uwdomein.nl
    SMTP server(uitgaande): mail.uwdomein.nl

    IMAP poort: 143
    POP poort: 110
    SMTP poort: 587

    Gebruikersnaam: email@uwdomein.nl
    Wachtwoord: zoals u hebt aangegeven

    SSL: Uit!
    Authenticatie voor SMTP is vereist!

    Mocht je via SSL willen mailen dan dien je voor de subdomein mail. een let's encrypt certificaat te installeren, vervolgens kun je mailen via:

    IMAP server: mail.domein.nl
    IMAP poort: 993

    POP server: mail.domein.nl
    POP poort: 995

    SMTP server: mail.domein.nl
    SMTP poort: 465
    Authenticatie voor SMTP is vereist!

    SSL Aan

    Gebruikersnaam: uw email adres

    Voor Mac gebruikers is er een optie "detecteer en update accountinstellingen automatisch" deze dient u uit te zetten om het correct te laten werken.

    Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag :)

    Met vriendelijke groet,
    Milan - Helpdeskmedewerker

    Vond u dit antwoord nuttig?

  20. Johan Member
    Reactie geplaatst op: 29-04-2020 om 10:32

    Dit lijkt naast de kwestie. Het probleem doet zich voor aan de klant die op een mail van ons versio-domein (bv johan@lalinea.be) wenst te replyen met een 3rd party mailadres vanop een iOS-apparaat. Doordat we een emailforward ingesteld hebben van lalinea.be naar gmail.com krijgt de klant een 550 header contains illegal BOM melding en lijkt het voor de klant dat die mail niet afgeleverd is...

    Vond u dit antwoord nuttig?

  21. Theo Member
    Reactie geplaatst op: 29-04-2020 om 15:59

    Deze laatste reactie (iemand probeert vanaf een Apple-apparaat) mij op een e-mailadres van Versio te mailen en ik heb tegelijkertijd een emailforward ingesteld voor dat adres) omschrijft precies wat er bij mij soms ook fout gaat.
    Maar wat is de oplossing daarvoor???

    Vond u dit antwoord nuttig?

  22. Johan Member
    Reactie geplaatst op: 29-04-2020 om 16:01

    Hoe ik het begrijp is dat ze ofwel hun spamfilter moeten aanpassen ofwel we een SPF TXT record moeten aanpassen, maar daarvoor moeten we van Versio input krijgen... :-/

    Vond u dit antwoord nuttig?