1. Nuno Member

    550 High probability of spam

    Topic geplaatst op: 03-10-2019 om 22:35

    Today I sent an email to one of my customers and got an email back reporting that I am sending spam!!
    I am very confused and cannot find any reason for this to be happening as I rarely send emails from this email account, and definitely not spam.

    Here's the content of the email back
    ----------------------------------------
    SUBJECT: Mail delivery failed: returning message to sender
    FROM: Mailer-Daemon@vserver27.axc.nl
    EMAIL CONTENT

    This message was created automatically by mail delivery software.

    A message that you sent could not be delivered to one or more of its
    recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:

    x_recipient_email_omitted_x@gmail.com
    host s01.spamexperts.axc.nl [185.182.56.9]
    SMTP error from remote mail server after end of data:
    550 High probability of spam
    Reporting-MTA: dns; vserver27.axc.nl

    Action: failed
    Final-Recipient: rfc822;x_recipient_email_omitted_x@gmail.com
    Status: 5.0.0
    Remote-MTA: dns; s01.spamexperts.axc.nl
    Diagnostic-Code: smtp; 550 High probability of spam
    -----------------------------------------------------
    below this was a copy of the original email sent.

    Can anyone from Versio team verify what is going on?

    Thank you,
    Nuno

    Reageer
  2. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 04-10-2019 om 01:12

    Hi, can you please test your e-mail address with this tool: https://www.mail-tester.com and share the result with us at support@versio.nl in order to investigate this issue.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  3. Patricia Member
    Reactie geplaatst op: 11-10-2019 om 10:27

    Ik heb hier het zelfde probleem. Overigens geldt dit alleen voor mails die verstuurd worden vanaf de telefoon.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  4. G. Member
    Reactie geplaatst op: 11-10-2019 om 12:43

    Ook dit probleem
    reply op site
    Wow! Perfect, you can send
    Score : 9/10

    Kan nu kennis die ik dagelijks mail niet meer bereiken

    Vond u dit antwoord nuttig?

  5. G. Member
    Reactie geplaatst op: 11-10-2019 om 17:18

    Niet ver genoeg naar beneden gescrold
    2 foutmelding
    Your message is not signed with DKIM
    You do not have a DMARC record

    Vond u dit antwoord nuttig?

  6. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 12-10-2019 om 18:50

    @G en @Patricia. Je mag even contact opnemen via support@versio.nl om DKIM in te stellen.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  7. Suzanne Member
    Reactie geplaatst op: 14-10-2019 om 12:28

    Datzelfde probleem heb ik al twee weken. Ik had daar een item op dit forum over gemaakt en ik kreeg net het bericht dat dat op privé is gesteld zodat niemand het meer kon zien.

    Kort gezegd wijst Versio naar Apple (dat mailprogramma voegt de verkeerde headers toe) en dat we moeten wachten tot Apple het oplost. Het probleem doet zich namelijk volgens Versio alleen voor met iOS 13.1.2

    Verder zal Versio niets voor je doen en moet je zorgen dat je de mail vanaf een ander mailprogramma verstuurt. Het grappige is dat je Versio ook niet vanaf je telefoon hierover kunt mailen want dan krijg je dezelfde foutmelding.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  8. Jan Member
    Reactie geplaatst op: 17-10-2019 om 17:43

    Zie mijn melding onder '550 Headers contain illegal BOM'.
    Gaat vermoedelijk om hetzelfde probleem?
    IOS 13.1.3 lost het probleem NIET op.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  9. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 18-10-2019 om 08:40

    Goedemorgen Jan,

    Je hebt bij ons al een ticket over lopen en ik wil je vragen om de communicatie in het ticket te houden, dit zodat wij niet op twee plekken tegelijk met hetzelfde probleem wat je ondervind bezig zijn.

    Mocht iemand anders hetzelfde probleem hebben, dan mag je een e-mail sturen naar support@versio.nl, dan helpen wij je daar verder.

    Met vriendelijke groet,
    Gavon - Helpdeskmedewerker

    Vond u dit antwoord nuttig?

  10. Johan Member
    Reactie geplaatst op: 05-01-2020 om 14:07

    Hoe zit het hiermee: 550 Headers contain illegal BOM?
    Wij krijgen nog steeds dit probleem als we op iOS toestellen een mail willen replyen of forwarden naar een mailbox op Versio EN als we een mail willen replyen of forwarden via de versio mailserver... Dit is nu al langer dan een maand een probleem waarop geen oplossing komt!

    Vond u dit antwoord nuttig?

  11. Milan Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 06-01-2020 om 09:39

    Goedemorgen Johan,

    Bedankt voor je bericht, op IOS apparaten mag je de volgende instellingen gebruiken:

    POP/IMAP server (inkomende): mail.uwdomein.nl
    SMTP server(uitgaande): mail.uwdomein.nl

    IMAP poort: 143
    POP poort: 110
    SMTP poort: 587

    Gebruikersnaam: email@uwdomein.nl
    Wachtwoord: zoals u hebt aangegeven

    SSL: Uit!
    Authenticatie voor SMTP is vereist!

    Mocht je gebruik willen maken van SSL dan dien je een SSL certificaat te installeren voor de mail. subdomein in directadmin.

    Met vriendelijke groet,
    Milan - Helpdeskmedewerker

    Vond u dit antwoord nuttig?

  12. Roemer Member
    Reactie geplaatst op: 28-01-2020 om 11:41

    « installeren voor de mail. Subdomein in directadmin. »
    Dit is onbegrijpbaar. Ik vind het nogal vaag als niemand bij jullie meer secure mail kan verzenden vanaf Apple producten dit de enige(onbegrijpelijke) uitleg is hoe dat op te lossen. Bij een goed bedrijf zouden alle alarmbellen afgaan en zouden klanten worden benaderd met een duidelijke en heldere uitleg. Secure mail is bij degelijke bedrijven hoogste prioriteit. Niet bij Versio. Kennelijk geven jullie niet om de veiligheid van de mail van Apple gebruikers? Heel fijn, dan gaan Applegebruikers gewoon weg. Al maanden is dit aan de gang en nog steeds niks anders dan dit te vinden. Zelfs als ik google op « Versio mail ssl » krijg ik niks bruikbaars. Over de afgelopen maanden al een paar uur kwijt met zoeken en geen oplossing gevonden. Wel een heleboel mensen met dezelfde vraag. Versio, really?

    Vond u dit antwoord nuttig?

  13. Roemer Member
    Reactie geplaatst op: 28-01-2020 om 17:58

    OK ik doe het zelf: het stappenplan:
    * Log in op het klantenpaneel
    * Zoek je hosting account op en check of SSL aanstaat, zet evt aan
    * Ga naar DirectAdmin en kies je domein
    * Ga naar SSL certifcaten (onder Advanced features)
    * Kies Free & automatic SSL certificate from Let's Encrypt
    * Zorg dat mail.jouwdomein.nl geselecteerd is
    * Klik op "Save"
    * Wacht een poosje
    * Nu kun je op je devices mail.jouwdomein.nl in je smtp instellingen gebruiken (let op, dus niet smtp.jouwdomein.nl, maar mail.jouwdomein.nl) MET SSL (poort 465).

    Vooralsnog lijkt het voor mij te werken. Zo niet kom ik nog terug.

    Zie je Versio, zo moeilijk is het niet je klanten te helpen mail te kunnen verzenden.

    Vond u dit antwoord nuttig?