1. sitje Member

Email probleem

Topic geplaatst op: 04-06-2012 om 19:54

Hallo,

Ik zit met het volgende probleem ik heb een klant waarvan ik alle instellingen die nodig zijn voor de email heb gedaan, deze klant heeft zijn domeinnaam verhuist, ik heb hem naar VERSIO verhuisd en alles werkt naar behoren maar de klant kan sinds de verhuizing geen mail meer onvangen en verzenden het gaat om een een .com en het is het zelfde email adres als dat de klant bij active24 had.Klant beweert alle instellingen goed te hebben staan ( zoals ik hem aangeleverd had ) ik heb op dit moment een behoorlijk aantal klanten maar nog niet eerder mee gemaakt. Kennen jullie dit probleem? Kan dit nog bij active24 liggen of heeft de klant toch iets verkeerd staan.
    Alvast bedankt voor het meedenken.

2. Reshad Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 04-06-2012 om 21:15

Hoi Sitje,

Om welk domeinnaam gaat het?

Vond u dit antwoord nuttig?

3. sitje Member
    Reactie geplaatst op: 05-06-2012 om 17:12

Sorry ik moet even leren waar ik precies op moet klikken.

Het gaat om www.intodutchtranslations.com

4. Reshad Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 06-06-2012 om 10:35

Je moet deze stappen opvolgen: http://versiopedia.nl/index.php/Het_koppelen_van_een_domein_aan_een_webhosting_account

Vervolgens kun je via DirectAdmin de e-mail accounts instellingen.

5. sitje Member
    Reactie geplaatst op: 06-06-2012 om 19:12

Heel fijn dat je me wilt helpen maar dit allemaal gedaan dat is nou juist het vreemde.
    dit domeinnaam is verhuisd en staat in mijn lijst met domeinnamen sinds februari ik heb toen alles klaar gemaakt inclusief email info@intodutchtranslations.com de klant heeft het domein opgezegd bij Active24 het contract is beëindigd op 5 mei2012. Klant heeft van mij alle instellingen voor haar mail gekregen maar ze zegd dat ze geen mail meer ontvangt en kan verzenden.Maar bij Active 24 wordt sturen ze mij het volgende mailtje:

Geachte heer M Klopman,

U heeft het contract opgezegd deze is bij ons beëindigd op 5 mei 2012, Het domein heeft u verhuist, U zegt het domein wordt nu gehost bij een ander. Als u contract bij ons is beëindigd dan betekend dat dat ook de mail niet meer functioneert dat maakt deel uit van het contract die u bij ons had. De nieuwe provider van u domein kunt u daar waarschijnlijk verder mee helpen. Wat ik me afvraag is of u het domein daadwekelijk heeft verhuist. Heeft u de verhuiscode door gegeven aan u nieuwe provider ? Deze code hebben wij op 12 januari toegestuurd naar het e-mail adres
    intodutchtranslations.com

Ook mijn klant heeft contact gehad met Active24 en ze mailt me het volgende:
    Ik heb met active24 gebeld en zij kunnen mij niet helpen; dat moet vanuit de nieuwe provider gebeuren. Volgens hen is het domein echter nog niet verhuisd.
    Wat nu? Ik begin nu langzaam bijzonder geïrriteerd te worden dat ik hier tussen in zit. Ik kan het nl. al helemaal niet oplossen!

Groeten,
    Mieke van der Vleuten

Ik kan toch nooit het domeinnaam hebben als volgens versio de verhuizing voltooid is en ik het domeinnaam netjes in mijn lijstje heb staan.
    Sorry voor de lange topic maar we zijn een beetje wanhopig

Ik hoop dat versio een oplossing weet.

6. zwerfkat Member
    Reactie geplaatst op: 06-06-2012 om 21:20

Zo te zien is je domein nog niet verhuisd, de A en MX records wijzen nog naar Active24:

http://www.dnswatch.info/dns/dnslookup?la=en&host=intodutchtranslations.com&type=MX&submit=Resolve

Je kunt in DirectAdmin elke domeinnaam toevoegen die je wil, dat wil nog niet zeggen dat het domein verhuisd is, dat wordt namelijk bepaald door de nameservers.

Je moet bij Versio klantenpaneel de verhuizing aanvragen. Als de verhuizing rond is kan het nog zeker 24 uur duren voordat de nameservers naar Versio verwijzen.

Succes!

7. sitje Member
    Reactie geplaatst op: 08-06-2012 om 08:33

Na een chat met Chris de Klerck van Versio is het probleem opgelost jullie worden ook bedankt voor het mee denken.
    De oplossing was: Ik heb bij de klant in het klanten panel de DNS servers opnieuw ingesteld met hetzelfde als dat ze stonden en nu is het domein pas verhuisd.( goede les voor de volgende keer )
    groetjes Martin Klopman