1. Peter-Paul Member

Forum maken

Topic geplaatst op: 08-06-2019 om 14:27

Versio,

Kan ik ook een eigen forum maken hier? Dat ik opslag bij jullie huur. Iets van een phpbb forum. Misschien hebben jullie al standaard lay-outs?

Reageer
  2. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 08-06-2019 om 16:09

Hallo Peter-Paul, je kunt zeker een forum aanmaken via een hosting pakket bij ons. Software zoals phpbb kan je in enkele stappen installeren: https://www.versio.nl/artikelen/356-hoe-installeer-ik-een-applicatie-via-softaculous-zoals-wordpress-joomla-magento

We kunnen je steeds helpen via support@versio.nl .

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Peter-Paul Member
    Reactie geplaatst op: 09-06-2019 om 12:20

Ok,

Ik heb een domein aangemaakt. Deze heb ik gekoppeld aan mijn bestaande webhosting.

In de direct admin heb ik ook het zelfde domein naam aangemaakt. Hierin heb ik phpbb geïnstalleerd. Alleen als ik nu naar www.werbim.nl ga gebeurd er niks. Dan zou ik toch het forum moeten kunnen zien? Of hoelang duurt het?

4. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 09-06-2019 om 14:30

Hallo Peter-Paul, van hieruit is het forum te zien op het domein. Het duurt gemiddeld 4 à 8 uur, maximaal 24 uur voor de DNS volledig is verwerkt. Je kunt de browser cache even legen of testen via een andere browser.

5. Peter-Paul Member
    Reactie geplaatst op: 10-06-2019 om 15:52

Ok. Gelukt. Is het ook mogelijk eventuele opslag van het forum op een eigen NAS te realiseren?

6. Arien Member
    Reactie geplaatst op: 10-06-2019 om 22:48

Dat kan ook!

Is het bedoeld voor permanent en voor wereldwijd? Dan moet die wel een webserver met PHP & MySQL/mariaDB ondersteunen, en de hele tijd aan blijven staan, plus dat je zelf verantwoordelijk bent voor de veiligheid. Het enige wat Versio kan kan leveren is de domein die jij dan naar naar je IP-adres van internetprovider verwijst. Ik hoop dat deze niet vaak verandert, anders is je internetverbinding niet echt geschikt voor dergelijke servers.

Waarom zou je het forum eigen op een NAS willen draaien? De verbinding is veel smaller dan bij Versio. Ik kan me wel indenken dat het leuk is voor een testje, of het ontwikkelen van je je forum.

Oh ja, voor algemene vragen over phpBB kan je beter bij www.phpbb.nl terecht.

Veel succes!