1. Douwe Member

Foutmelding geheugen gebruik

Topic geplaatst op: 31-05-2019 om 12:25

bij het utvoeren van een PHP script voor het maken van een backup van de mysql database loop ik tegen de volgende foutmelding aan:

Allowed memory size of 134217728 bytes exhausted (tried to allocate 1701601920 bytes) in *****.php on line 137

Bij andere hosting providers, met exact dezelfde PHP versie en instellingen werkt ditzelfde script wel goed.
    Enig idee waar dit vandaan kan komen?

2. Maurice Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 31-05-2019 om 20:19

Je vraagt teveel aan geheugen. Ik raad aan deze te verhogen. Dat kunt je zelf via uw directadmin paneel (hostingpakket)
    Inloggen in directadmin > domein aanklikken> dan zie je onderaan bij uw Advanced features "Select PHP version" . Daaronder kun je een php versie kiezen voor uw site. En via show "php settings" eventueel extensies activeren of via "Show php Extensions" hier functies voor activeren/aanpassen op uw domein.
    Zie ook : https://www.versio.nl/artikelen/434-hoe-pas-ik-php-waardes-aan

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Douwe Member
    Reactie geplaatst op: 05-06-2019 om 16:05

Dit helpt helaas niet. Zelfs met de instelling op maximaal, krijg ik nog dezelfde foutmelding. Zoals ik in mijn eerdere post al opmerkte, heb ik bij andere hosters met exact dezelfde instellingen geen last van deze foutmelding. Gezien de enorme getallen die verschijnen in het foutbericht, verwacht ik ook niet dat het probleem hier ligt.

4. Milan Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 06-06-2019 om 12:17

Goedemiddag Douwe,

Zou je hiervoor contact op willen nemen met support@versio.nl? Dan helpen we je daar graag verder.

Met vriendelijke groet,
    Milan - Helpdeskmedewerker