1. Gertjan Member

Website bouwen zonder domeinnaam

Topic geplaatst op: 01-06-2012 om 18:33

Beste,

Ik heb een website nog lopen bij een andere provider incl domeinnaam. Nu wil ik een nieuwe site gaan bouwen maar de oude nog online houden.

Met andere woorden ik wil bij versio een website bouwen zonder dat er een domeinnaam aangekoppeld is nog.

Dit zodat ik rustig de nieuwe site kan maken en de oude nog even doordraai. Zodra ik klaar ben wil ik dan het domein verhuizen en koppelen aan de nieuwe site...

Wie weet hoe en of dit kan ?

2. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 02-06-2012 om 15:03

Hallo, je kan het tijdelijke domein gebruiken dat gekoppeld staat op het hosting pakket (met je gebruikersnaam) of een subdomein van je bestaande domein laten doorverwijzen naar de hosting. Eens de website daarop gebouwd is kan je het domein wijzigen via "domain setup" -> "change a domain name" in DirectAdmin. Nadien ook alle paden nog even wijzigen voordat het definitieve domein eraan wordt gekoppeld.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Gertjan Member
    Reactie geplaatst op: 02-06-2012 om 17:34

Dank je Fabien,

ik daar eens mee aan de gang gaan...

Ik laat het tzt weten of het is gelukt

4. Gertjan Member
    Reactie geplaatst op: 02-06-2012 om 17:48

Fabien,

Zag even iets over het hoofd. Er is nu nog GEEN domein omdat die bij de andere provider nog zit.

Kan ik in de direct admin wel het domein aanmaken je bedoelt daar iets naar toeverwijzen of zit ik er nu naast ?

Er is dus geen spraken van een tijdelijk domein...

5. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 02-06-2012 om 21:41

@firstone Op de hosting pakketten bij ons staat er standaard een domein : gebruikersnaam.xxxx.nl (kijken even op "user level" van je reseller hosting).

Je kan ook bij je andere provider een subdomein.domein.com aanmaken in het DNS beheer van je domein en verwijzen via A record naar het ip adres van je reseller hosting bij ons. Nadien voeg je dit domein toe op je reseller via "domain setup" in DirectAdmin (op "user level" of aan een aparte gebruiker). Daarop kan je de website dan bouwen.