1. Ellen Member

Filezilla rechten mappen/bestanden 777

Topic geplaatst op: 07-05-2019 om 17:49

Wat, hoe, wie en waarom: het wijzigen van de rechten voor mappen/bestanden (for example, 775 rather than 755 for folders, and 664 instead of 644).

Nmm zou obv de info van WP verschilt per host de juiste rechtenstructuur. Is dit juist?
    Bron: https://wordpress.org/support/article/changing-file-permissions/
    Permissions will be different from host to host, so this guide only details general principles.
    NOTE: From a security standpoint, even a small amount of protection is preferable to a world-writeable directory. Start with low permissive settings like 744, working your way up until it works. Only use 777 if necessary, and hopefully only for a temporary amount of time.
    The dangers of 777 # The dangers of 777
    The crux of this permission issue is how your server is configured. The username you use to FTP or SSH into your server is most likely not the username used by the server application itself to serve pages.

Sinds een tijdje heb ik problemen met met mijn WP media galerij. Mijn jpg bestanden worden nu weergegeven met een grijs vlak in de galerij en zijn niet zichtbaar op mijn website.
    Na veel zoeken heb ik mij in eerste instantie gemeld bij de maker van mijn WP theme (Blogists). Zijn advies WP opnieuw installeren.
    Na onderzoek heb ik echter besloten van thema te wijzigen: nu Generatepress. Echter nog steeds geen afbeeldingen.

Graag wil ik weten of Versio de juiste instellingen heeft ingesteld voor mijn hosting? Moet dit nu aangepast worden en door wie?

Gezien mijn beperkte technische kennis wil ik zorgen dat eventuele wijzigingen correct worden doorgevoerd.
    Bij het zoeken vond ik niet het antwoord op mijn vraag. Het was nmm of onvolledig of verouderd.
    Bron
    https://www.versio.nl/forum/4150-schrijfrechten

Daarom graag bijstand. Bvd.

Reageer
  2. Ellen Member
    Reactie geplaatst op: 07-05-2019 om 18:23

Update: de titel moet zijn ovv 755 en 644 maar kan ik niet aanpassen ;-0

De reactie van de theme developer:

Hi there,
    I’m getting a 500 internal server error when I check the source of the image.
    Can you try checking with your hosting first and see if they can see any issues on their end?
    Let me know

Het loopt niet helemaal soepel. Al eerder error meldingen en toen bleek nmm mijn IP adres geblokkeerd. Zie mijn vorige issue/ticket.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Maurice Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 07-05-2019 om 18:31

Ik raad u aan hierover een support ticket aan te maken. Het forum is bedoelt voor customer to customer vragen en ik denk niet dat iemand hier u met deze vraag kan helpen. U kunt mailen naar support@versio.nl
    Dan wordt er automatisch een ticket aangemaakt door ons systeem van de mail die u stuurt.

Wat betreft rechten. Dit kan je aanpassen in filezilla. Door met de rechtermuis op de file te klikken of folder. Dan kun je onderaan bestandsrechten wijzigen. Of in je filemanager op directadmin zelf . Kun je de file aanvinken achteraan de benaming. En dan onderaan de pagina de rechten wijzigen.

4. Ellen Member
    Reactie geplaatst op: 07-05-2019 om 18:33

@Maurice dank voor je snelle reactie.
    Ik zal een mail sturen.

Wat je beschrijft over de rechten begrijp ik en ik had hierover idd ook zoiets gelezen. Ik wist niet of het samen zou hangen met andere issues.

Wordt vervolgd...

Dank.

5. Ellen Member
    Reactie geplaatst op: 08-05-2019 om 13:38

Misschien inmiddels nu wel een C2C support issue ;-)

So far:
    1. Ik heb de 500 internal errors gezien in de console ;-((
    2. Ik heb de rechten van WP upload gewijzigd in 755 (from 777)
    3. Volgens Versio/Maurice: komt door de htaccess file in /uploads. Ik denk dat die er gezet is door wordfence.

En toen... Wie o wie wil/kan deze WP autodidact verder helpen?! ;-)

6. Ellen Member
    Reactie geplaatst op: 11-05-2019 om 08:54

@Maurice,
    Ik reageer weer op het forum omdat misschien andere(n):
    1 ook iets aan deze Q&A hebben en
    2 C2C (customer2customer) het antwoord hebben.

Ik heb navraag gedaan bij wordfence, reactie:
    Hey there,

Our plugin doesn't affect the functionalities of the website like this, as it simply sits there communicating with our servers, thus allowing you to manage your site using ManageWP.

You will need to reach out to your host once again to find the root cause of the issue.

In het htacces bestand staat nu:
    # BEGIN WordPress
    <IfModule mod_rewrite.c>
    RewriteEngine On
    RewriteBase /
    RewriteRule ^index\.php$ - [L]
    RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
    RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
    RewriteRule . /index.php [L]
    </IfModule>

# END WordPress
    Dit komt overeen met de tips/info van https://www.antagonist.nl/blog/2015/04/wordpress-foutmeldingen/
    Alleen staat er bij mij alleen nog extra </IfModule>.

Kortom ik meld mij weer bij Versio. Ik heb WP destijds geïnstalleerd via Versio/Admin. Ik hoop dat dit zsm opgelost kan worden met jullie hulp.
    Dank.