1. beelenpe Member

Exec nodig

Topic geplaatst op: 30-05-2012 om 15:11

Voor het runnen van een cronjob op een site van een makelaar heb ik de execfunctie nodig. Daarmee kan hij zijn feeds binnenhalen. Hoe kan ik dat regelen?

2. zeromechanic Member
    Reactie geplaatst op: 30-05-2012 om 19:11

Kan niet op reseller of hosting accounts.
    functie is uitgeschakeld.

2 opties:

1 : Neem een VPS
    2 : zoek een ander script om de feeds(wat voor ??) op te halen

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Reshad Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 30-05-2012 om 22:17

Voor de exec() functie heb je inderdaad of een VPS of een dedicated server nodig.

4. beelenpe Member
    Reactie geplaatst op: 31-05-2012 om 09:03

Niet professioneel om halve resellerpakketten te verkopen. Goedkoop blijkt weer duurkoop. Wanneer gaat deze idiote beperking er af en waarom is dit dan? Had ik dit vooraf kunnen weten?

5. Reshad Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 31-05-2012 om 09:16

Je had dit inderdaad vooraf kunnen weten als je wist hoe gevaarlijk de exec functie is. De exec functie is nooit ingeschakeld op shared servers, tenminste als je bij een professionele partij host die weet waar die mee bezig is. Dit heeft dus ook niks met de prijs te maken.

6. remcok Member
    Reactie geplaatst op: 31-05-2012 om 13:25

>Niet professioneel om halve resellerpakketten te verkopen. Goedkoop blijkt weer duurkoop.
    Nooit gaan schoppen voordat je de exacte redenen weet. :-)
    Dat de exec(); functie uitstaat is inderdaad de normaalste zaak van de wereld.

Dan kijken naar een oplossing: Waarom heb je -precies- die exec functie nodig? Wat is dat voor script wat gestart moet worden?

Het binnenhalen van feeds kan prima met een standaard PHP script,
    wat standaard kan met een standaard cron job die op standaard webhosting pakketten wél beschikbaar is. (reseller weet ik niet, zal ook wel kunnen vermoed ik).
    Kwestie van een PHP script schrijven (of hebben) die de feeds binnen slurpt, omzet tot wat je wilt en opslaat in een database.