1. Piotr Gajdowski Member

Connectie maken met extern mysql

Topic geplaatst op: 28-05-2012 om 12:59

Hallo,

Ik heb wat problemen met het maken van een connectie naar een externe IP adres, dus VAN mijn Versio server NAAR externe IP.

Ik heb topics gelezen over het toevoegen van de IP in MySQL Management (DirectAdmin).
    Dit is echter niet de oplossing hiervoor.

Ik wil zoals ik net al zij connectie kunnen maken VAN mijn Versio server (Versio server -> XX.XX.XX.XX:3306)

Ik krijg hier echter geen connectie mee, terwijl mijn MySQL server correct geconfigureerd is en prima werkt vanaf andere pc's, servers en dergelijke.

Ik krijg op de webpagina de error:
    Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Can't connect to MySQL server on 'XX.XX.XX.XX' (4) in /home/XXXXXXXX/domains/XXXXXXXX/public_html/test.php on line 13

Warning: mysql_error(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /home/XXXXXXXX/domains/XXXXXXXX/public_html/test.php on line 13

Op de server waar mijn MySQL op staat komt er in de Log file:
    120528 12:43:01 215 Connect root@XX.XX.XX.XX on
    215 Init DB database_naam
    215 Quit
    120528 12:43:10 216 Connect Client does not support authentication protocol requested by server; consider upgrading MySQL client
    120528 12:43:19 217 Connect Client does not support authentication protocol requested by server; consider upgrading MySQL client

Heeft iemand hier vergelijkbare ervaring mee, zo ja hoe dient dit opgelost te worden.

2. Reshad Bashir Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 30-05-2012 om 22:22

Dag Piotr,

Neem contact op met de helpdesk en verzoek hen 3306 uitgaand voor je te openen. Hierna zou dit moeten werken.

Vond u dit antwoord nuttig?