1. Michael Wijnands Member

2 vragen

Topic geplaatst op: 26-05-2012 om 20:22

Hi,

Ik heb al een aantal sites bij Versio, maar ik wil, omdat ik webdesigner ben ook een VPS hebben zodat ik goede service kan verlenen.

Ik wil mijn klanten ruimte geven (webhosting account) zodat zij nog wijzigingen kunnen aanbrengen aan hun website (tekst, afbeeldingen etc). Soms is dit dus via een CMS, maar soms ook niet.

Ik heb dus 2 vragen:

1. Hoeveel RAM is het beste? (De klanten hebben de ruimte voor maximaal 1 maand, zodat ze mij niet gaan gebruiken als echte hoster).

2. Kan ik ook een (eventueel) gratis Control Panel op de VPS plaatsen (OpenPanel of Kloxo, of andere etc)?

Mvg,

Michael Wijnands

2. RayHammer Member
    Reactie geplaatst op: 27-05-2012 om 11:48

Het ligt er een beetje aan welke CMS het is en hoeveel je erop gaat plaatsen.
    Een VPS 512MB met DirectAdmin vind ik persoonelijk de beste keuze. En je je kan een VPS uibreiden moest hij niet voldoen naar je wensen. Versio helpt je hier graag bij om de beste keuze te maken.

Gratis panels voor op een VPS server zijn er ook, maar daar ben ik niet aan begonnen wegens dat DirectAdmin toch wel het beste is, en zeker voor een beginner is het ook een prima panel.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. RayHammer Member
    Reactie geplaatst op: 27-05-2012 om 11:51

Sorry iets vergeten, je mag van Versio op een VPS server doen wat je wilt zolang Versio dit toelaat, staat vast ook wel ergens in de algemenevoorwaarden.

Vond u dit antwoord nuttig?