1. Rijk Member

Domeinnaam zonder hosting afnemen

Topic geplaatst op: 16-03-2019 om 10:29

Wanneer ik probeer een domeinnaam te registreren wordt ik door een stappenplan gestuurd. Bij stap 2 moet ik een hostingpakket afnemen. Dat wil ik niet, ik wil alleen een domein registreren en dat koppelen aan mijn bestaande hostingpakket. Maar die optie lijkt niet mogelijk te zijn. Hoe registreer ik alleen een domein zonder hosting?

2. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 16-03-2019 om 10:30

Goedemorgen,

Als je de knop wat geselecteerd is, dan veranderd onderaan de grote oranje knop in 'Doorgaan zonder Hostingpakket'.

Met vriendelijke groet,
    Gavon - supportmedewerker

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Johan Member
    Reactie geplaatst op: 16-03-2019 om 21:32

Beter zou zijn zijn dat het automatisch zonder extra's is , ik moet steeds alles aanpassen (ik doe enkel domeinnaam hosting bij versio)
    Het nieuwe systeem wil je verplichten tot aankopen , maar dat is nu eenmaal de Nederlandse cultuur (opdringerig , lol)

4. Mark Member
    Reactie geplaatst op: 20-03-2019 om 12:12

Ik zou graag enkel een domeinnaam registreren; de hosting is voor binnenkort. De korting die aangeboden wordt (6.99€ - 6 euro korting) komt echter niet door wanneer ik de bestelling wil plaatsen. Ik word m.a.w. gevraagd om 6.99 euro te betalen. Wordt de korting achteraf nog verrekend?
    Dank.

5. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 20-03-2019 om 12:25

Goedemiddag Mark,

De cashback actie is voor 1 domeinnaam en word achteraf pas verrekend als je niet al eens gebruik van gemaakt hebt.

6. Dennis Member
    Reactie geplaatst op: 20-03-2019 om 18:18

Ik wil een domeinnaam registreren zonder webhosting en zonder SSL certificaat, want die heb ik extern al geregeld. Ik kan SSL certificaat niet uitvinken? Hoe doe ik dit?

7. Rijk Member
    Reactie geplaatst op: 20-03-2019 om 18:20

Wat evt. ook kan is bij het afrekenen het uit je winkelmandje halen.

8. Andre Charles Member
    Reactie geplaatst op: 06-06-2019 om 09:39

Dat probleem heb ik ook.
    Ik wil slechts een domeinregistratie doen zonder ssl en zonder webhosting en eenmaal bij de betaalpagina gekomen, kan ik niet meer terug en moet ik alles bestellen.
    Daarna annuleer ik de webhosting en certificaat.
    Het is wachten op het moment dat ik mijn webhosting account per ongeluk zal verwijderen.

9. Milan Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 06-06-2019 om 09:43

Beste Andre,

Je kunt het hostingpakket en SSL certificaat tijdens het bestelproces als volgt deselecteren: https://prtscn.nl/i/N7Igd

Met vriendelijke groet,
    Milan - Helpdeskmedewerker

10. Andre Charles Member
    Reactie geplaatst op: 06-06-2019 om 09:43

Zojuist antwoord gekregen van support en ik moet de hosting selecteren en dan springt de oranje knop op "Doorgaan zonder hosting".
    Dit antwoord stond al eerder in deze pagina maar had ik niet gelezen.