1. Hans Member

Mail komt niet meer binnen

Topic geplaatst op: 07-03-2019 om 11:04

De laatste dagen veel problemen om bij Versio binnen te komen, mails verstuurd naar support@versio.nl wordt niet op gereageerd.
    Sinds afgelopen nacht komt ook maar beperkt email binnen, daarom zelf maar wat gaan testen en wat blijkt. fallback.axc.nl staat op de spamrl.com lijst en wordt door de eigen spamfilter server geweigerd. :

spamfilter.axc.eu
    Remote Server returned '<spamfilter.axc.eu #5.0.0 smtp; 550 The sending IP (185.182.56.111) is listed on https://spamrl.com as a source of viruses.>'

spamfilter.axc.eu
    Remote Server returned '<spamfilter.axc.eu #5.0.0 smtp; 550 The sending IP (185.182.56.111) is listed on https://spamrl.com as a source of viruses.>'

Reageer
  2. Jan Member
    Reactie geplaatst op: 07-03-2019 om 11:29

Ook ik ondervind grote problemen. Ik kan vanaf mijn PC geen email meer versturen of ontvangen. Ook in webmail kan ik niets ontvangen of versturen. Hopelijk wordt dit zeer snel opgelost anders komt de bedrijfsvoering hier in grote problemen.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Hans Member
    Reactie geplaatst op: 07-03-2019 om 11:35

Ik krijg soms wat mail binnen, deze komen dan niet via de fallback server binnen. Ik heb zowel in een chat als naar support@versio.nl als op facebook dit probleem gemeld. Weinig actie op het moment.

4. Jan Member
    Reactie geplaatst op: 07-03-2019 om 11:57

Zou het helpen als je op de site van spamrl.com dit doet: When you're confident there is no issue (anymore), execute a temporary delist for 7 days to exclude your IP/domain from this system

5. Hans Member
    Reactie geplaatst op: 07-03-2019 om 12:38

Dus ze moeten spamrl.com uit de DNSBL setting van de server halen en we kunnen weer email ontvangen lijkt mij!

6. Hans Member
    Reactie geplaatst op: 07-03-2019 om 12:55

Als IT-er zou ik zelf de fallback server op de whitelist zetten van spamfilter.axc.eu Dat is het snelst en eenvoudigst te doen.
    Het lijkt er op dat ze dit al gedaan hebben want nu komen mails binnen. Dit is als een data-breach aan te merken en te registreren

7. Jan Member
    Reactie geplaatst op: 07-03-2019 om 13:03

Het lijkt erop dat ik nu wel kan versturen. Ontvangen doe ik nog steeds niet. Ook niet de mails waarvan ik weet dat die deze ochtend naar mij gestuurd. Ook in mijn webmail zie ik deze naar mij gestuurde mails niet. Hopelijk komen ze nog een keer.

8. Jan Member
    Reactie geplaatst op: 07-03-2019 om 13:04

Net een eerste van vandaag mail binnen gekregen. Mogelijk moet ik meer geduld opbrengen.

9. Stan Member
    Reactie geplaatst op: 07-03-2019 om 16:04

Zelfde probleem, geen mail op mailboxen met spamfilter. Ticket ingeschoten bij SpamExperts, maar krijg doodleuk de melding terug dat ik geen ticket kan openen op een mailadres wat niet in hun systeem voorkomt.