1. Damiano Member

Problemen met verhuizen van FTP en DB

Topic geplaatst op: 01-03-2019 om 13:00

Kan iemand mij met de onderstaande kwestie helpen.

Ik wil een domein verhuizen van flexwebhosting (flex) naar Versio.
    Voordat ik het domein verhuis wil ik testen of de site gaat werken.

De volgende stappen heb ik inmiddels ondernomen:

Stap 1:
    Via filezilla alle gegevens van de flex ftp server afgehaald en op een map op mijn pc gezet,
    Deze gegevens heb ik vervolgens vanaf mijn computer geüpload op de versio ftp server.

Stap 2:
    Ik heb bij Versio, via directadmin, een nieuwe db aangemaakt voor dit domein.

Stap 3:
    Ik via PHPmyadmin van flex een back-up .SQL gemaakt van alle bestanden, deze heb ik op mijn pc gezet. Vervolgens heb ik de PHPmyadmin van Versio dit SQL bestand geïmporteerd.

Stap 4:
    Ik heb het Host bestand (systeem32) op mijn pc, als administator geopend, en op een nieuwe regel het dns nummer van mij domein plus domeinnaam neergezet, bijv. 1.222.222.22 mijndomein.nl. vervolgens heb ik het bestand opgeslagen.

Stap 5:
    Met CMD heb ik getest of er verbinding wordt gemaakt met het dsn nummer dat ik net in het bestand heb toegevoegd en dit doet hij.

Vervolgens ga ik naar desbetreffende domein toe op mijn pc, helaas komt de site niet tevoorschijn. Als ik de regel weer weg haal uit het host bestand dan vind hij de site wel gewoon,
    als ik de site verhuis gaat hij dus niet werken.

Ik heb, in mijn directadmin bij Versio, het bestand configuratie die ik geimporteerd heb aangepast.
    Hier stonden de oude ftp en db gegevens nog. Vervolgens heb ik dit opgeslagen.

Ook wanneer ik nu het dns nummer en domeinnaam in het host bestand toevoeg, werkt de site niet.

Weet iemand wat ik niet goed doe?

Reageer
  2. Damiano Member
    Reactie geplaatst op: 11-03-2019 om 14:27

Iemand een idee?

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Luc Member
    Reactie geplaatst op: 11-03-2019 om 14:59

Probeer eens via deze tool: https://hosts.cx/

Vond u dit antwoord nuttig?