1. Djamo Member

DNS Instellingen

Topic geplaatst op: 25-02-2019 om 00:34

Is het mogelijk dat een klant zelf DNS instellingen kan aanpassen via directadmin? Er is daat de mogelijkheid om records toe te voegen maar dit doet precies niet veel?

Momenteel moet ik zelf de DNS records toevoegen via het versio paneel per domein. Kan dit op een andere manier?

Reageer
  2. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 25-02-2019 om 10:57

Goedemorgen Djamo,

Als klant heb je de mogelijkheid om op twee manieren de DNS aan te passen, hiervoor verwijs ik je naar het volgende artikel: https://www.versio.nl/artikelen/357-hoe-beheer-ik-de-dns-records-van-mijn-domeinnaam

Indien je via je hostingpakket de DNS wilt beheren, dan dien je onder je hostingpakket via het klantenpaneel 'DNS Beheer' aan te zetten.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Djamo Member
    Reactie geplaatst op: 25-02-2019 om 14:55

Dus als ik dit niet via hostingpakket wil doen dan laat ik op het klantenpaneel DNS beheer uit? Maar doe ik het rechtstreeks in directadmin?

4. Maurice Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 25-02-2019 om 21:06

Als je je domeinnaam gekoppeld hebt aan je hosting via de nameserver optie. Kan je het dns beheren via je hostingpakket dns management zonder dat je je dns beheer hoeft aan te zetten. Die laat je dan inderdaad gewoon uit staan. Op die manier kan je dus ook niets perongeluk resetten via dns beheer van je klantenpaneel.