1. Auke Member

Aangepaste 404 pagina werkt niet

Topic geplaatst op: 16-02-2019 om 17:33

Hallo,

Ik probeer een eigen 404 pagina te maken.
    Ik heb het volgende in een .htaccess bestand gezet: ErrorDocument 404 404.html
    Ook heb ik de pagina 404.html in dezelfde map staan als het .htaccess bestand.
    Maar als ik nu een 404 error maak dan laat hij de standaard 404 pagina van Chrome zien.

Reageer
  2. Guus Member
    Reactie geplaatst op: 25-02-2019 om 08:14

Beste Auke,

Waarschijnlijk is dit niet de standaard pagina van Chrome maar van je website zelf.
    Als je een aangepaste 404 pagina wilt moet je een bestand aanmaken of bewerken (als het al bestaat) 404.shtml . Je hoeft dus niks te doen in je .htaccess bestand.
    Hopelijk heb ik je kunnen helpen!
    Mvg Guus

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Guus Member
    Reactie geplaatst op: 02-03-2019 om 15:27

Beste Auke,

Om een eigen 404 bestand te maken moet je in je .htaccess bestand het volgende neerzetten:
    ErrorDocument 404 /404.html en dus niet ErrorDocument 404 404.html .
    Hopelijk werkt het nu wel.
    Mvg Guus

4. Bram Member
    Reactie geplaatst op: 03-03-2019 om 21:02

Hoi Auke,

Ik zou in jouw geval eerst even de volgende regel in je htaccess plaatsen.

ErrorDocument 404 "<H1>Page not found</H1>"

Als er nu in h1 'Page not found' getoond wordt op een 404-pagina, dan weet je in ieder geval dat het niet aan je htaccess ligt. Mocht dit werken, dan moet je even kijken naar de bestandslocatie van je custom pagina. Htaccess werkt namelijk als volgt: [type] [location]. Dus eerst geef je het type 404-pagina aan 'ErrorDocument 404' en dan geef je de locatie van de pagina aan, dus bijv: /templates/404.php

Met vriendelijke groet,
    Bram Versteeg

5. Auke Member
    Reactie geplaatst op: 03-05-2019 om 16:40

Sorry voor de late reactie.

Ik heb geprobeerd 'ErrorDocument 404 "<H1>Page not found</H1>"' in mijn htaccess bestand te plaatsen maar dan krijg ik nog steeds de standaard 404 pagina van Chrome te zien. De andere dingen in mijn htaccess bestand werken wel. Zoals een redirect van http naar https.