1. Arne Member

Database verdwenen..

Topic geplaatst op: 11-02-2019 om 22:53

Beste,

Vanmiddag is plotseling de database van onze website verwijderd van de server. We zien nu ook in DirectAdmin dat er de afgelopen maanden geen automatische back-ups zijn gedraaid van de mySQL-database.. We kunnen het nergens meer terugvinden, er is dus iets raars gebeurd. We hebben 'm nu teruggezet naar een tijdelijke oude db van een half jaar geleden die we nog hadden staan op een pc ergens, maar ik hoop heel erg dat jullie nog wel een recentere back-up hebben. Anders zijn we onze site en maanden werk kwijt vrees ik. Het gaat om de database die gewoon "test" heette. Hij is nu dus gevuld, maar met een oude versie van onze website waar we niets aan hebben.

Ik hoor heel graag iets.

Met vriendelijke groet,

Arne

Reageer
  2. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 12-02-2019 om 21:24

Hallo, de test database is een database die je niet mag gebruiken, dit is een systeem database op de servers. Een database aanmaken kan in DirectAdmin -> MySQL management en vervolgens inloggen met de database username en paswoord in PHPmyAdmin. De test database kan geleegd worden bij server updates,... Hiervan maken we geen backups vrees ik. Je kunt dit even melden via support@versio.nl om na te gaan of we de data nog kunnen terughalen.

Vond u dit antwoord nuttig?