1. Elise Member

Tekst in navigatiebalk aanpassen

Topic geplaatst op: 31-01-2019 om 15:33

Ik heb een navigatiebalk aan de rechterkant (thema Brunch) met een dropdown menu.
    De hoofdpagina's passen mooi in de balk van het menu, omdat de nav.balk zich daaraan aanpaast, maar de onderliggende pagina's die ik 'uitrol' passen niet en zijn lelijk gesplitst in de balk waardoor de woorden er heel raar uitzien. Ik kan de tekstgrootte enkel van de hoofdpagina's aanpassen, niet de tekstgrootte van de subpagina's.

Kan ik eventueel ergens de breedte van de nav. balk aanpassen zodat die niet per se aanpast aan het lettertype van de hoofdpagina's maar een vaste breedte heeft die ik instel?

Reageer
  2. Kris Member
    Reactie geplaatst op: 05-02-2019 om 12:38

De meeste stijlinstellingen van de navigatiebalk worden bepaald in de stylesheet van het sjabloon. Deze kan je vinden in de tab "Ontwikkelaar <>". Als je echter (zoals mij) niet veel kent van CSS, kan je hier makkelijk de hele website mee breken, aangezien er geen backups worden gemaakt.

Op mijn website heet de widget voor de navigatiebalk:
    ".widget.extendednavigation"

En de settings van het dropdown menu staan onder:
    ".widget.extendednavigation ul li:hover > ul"

Als er te veel plaats is tussen tekst of de zijkant van het dropdown menu heeft dit meestal iets te doen met padding of margin.
    Als de tekst te groot is, kan je dit aanpassen bij font-size (tenzij de lettertypegrootte al is aangepast in de editor)

Voor je een aanpassing maakt, kopieer en plak altijd de originele code op een aparte pagina.
    Ik hoop dat dit helpt, veel succes.

Mvg,

Arno

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Elise Member
    Reactie geplaatst op: 05-02-2019 om 18:20

Heb hier inderdaad wat kunnen aan aanpassen en de tekst past nu in de navigatiebalk!

Enige dat nu plots verdwenen is, is de navigatie balk op andere pagina's dan mijn home...

Kan er eventueel iemand de code van de navigatiebalk die in de 'default.twig' pagina te vinden is hier plakken ?

4. Kris Member
    Reactie geplaatst op: 06-02-2019 om 10:54

Deze kan je normaal kopiëren en plakken op dezelfde locatie in de header (als de navigatiebalk daar staat). Kijk echter goed na of de code exact hetzelfde is.

<header class= ... >
    <div class= ... >
    ... andere widgets ...
    {{widget('extendednavigation', 'navigationheader', {"align":"right"})|raw}}
    ... andere widgets ...
    </div>
    </header>

De "align":"right" is specifiek voor mijn website maar dit kan je aanpassen in de editor

5. Kris Member
    Reactie geplaatst op: 06-02-2019 om 10:57

Sorry ik ben vergeten zeggen dat je de code van de navigatiebalk uit jouw home.twig kan kopiëren naar default.twig Niet de code in mijn reactie.

6. Elise Member
    Reactie geplaatst op: 11-02-2019 om 15:09

Heel erg bedankt, dit heeft gewerkt !