1. Thomas Member

Eigen index pagina laadt niet

Topic geplaatst op: 23-01-2019 om 11:16

Ik heb gister een domein en hosting aangeschaft. Ik heb een index.html pagina geupload in de public html map, maar krijg nog steeds de volgende melding: "To change this page, upload your website into the public_html directory". Weet iemand hoe dit komt en of dit vanzelf zou moeten veranderen?

2. Tom Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 23-01-2019 om 11:44

Heeft u het wel in de juiste map van uw domeinnamen geupload domains -> uwdomein.nl -> public_html ? Daar dient u eerst naar toe te bladeren, hierna kunt u het uploaden en de domein openen in uw browser om te zien als het online staat.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Thomas Member
    Reactie geplaatst op: 23-01-2019 om 11:58

Ja, ik heb een pagina genaamd index.html geupload in de map public_html in Direct Admin. Dit heb ik op twee domeinen gedaan. Bij beide domeinen wordt index.html niet geopend als ik naar het hoofddomein ga (www.mijndomein.nl, zonder /index.html) Bij één van de domeinen laadt de pagina wel als ik /index.html in de url balk toevoeg, bij de andere niet.

Als het goed is zou mijn zelf geuploade index.html pagina moeten laden wanneer ik naar het hoofddomein ga (dus de homepagina moeten worden), lijkt mij. Of begrijp ik dat verkeerd (en zo niet, hoe krijg ik dat dan wel voor elkaar)?

4. Thomas Member
    Reactie geplaatst op: 23-01-2019 om 12:22

Ik zie dat ik een foutje had gemaakt. Beide pagina's laden nu wanneer ik naar www.voorbeeld.nl/index.html ga. Helaas laadt jullie standaardpagina nog steeds wanneer ik naar www.voorbeeld.nl ga. Hoe kan ik dit oplossen?

5. Thomas Member
    Reactie geplaatst op: 23-01-2019 om 12:27

Ik heb nu een tijdelijke fix door middel van een redirect, maar er moet een elegantere oplossing zijn, lijkt mij. Hulp wordt gewaardeerd.