1. Dirk Member

Prijsstijging domeinnamen (234% ! op 5j)

Topic geplaatst op: 14-01-2019 om 16:07

Sinds 2014 heb ik enkele domeinnamen bij Versio staan. In 2014 aan 2,99€ (excl BTW), daarna 2015 aan 3,99€, 2016 aan 3,99€, 2017 aan 4,99€, 2018 aan 4,99€ en nu wordt er in 2019 aan 6,99€ (= 8,46€ incl BTW) gefactureerd. Vanwaar deze prijsstijging (van 234% !!!), aub? En ik dacht niet dat ik op de hoogte gebracht werd van deze verhoging...

Reageer
  2. Johan Member
    Reactie geplaatst op: 30-01-2019 om 21:53

Hallo Dirk. Mijn rekening is bijna verviervoudigd (van €9,- naar €36,-) ten opzichte van vorig jaar.
    Ook ik ben daar niet persoonlijk van op de hoogte gesteld en dat vind ik zeer kwalijk. Naast dat ik het gevoel heb dat Versio aan mij als klant een stuk ondernemersrisico doorbelast.
    Ik vraag mij sterk af of deze wijze van handelen rechtsgeldig is en wat daarover in het contract staat. Ik heb alleen de tijd er niet voor over om het uit te zoeken.

Ik kreeg in ieder geval de volgende uitleg:
    ---
    Goedemorgen Johan,
    Per 1 december hebben we de tarieven verhoogd van domeinnamen en is het Starterspakket uitgefaseerd en verkopen we niet meer, klanten die het Starterspakket hadden zijn omgezet naar ons nieuwe instap abonnement Brons. hierover is in november een nieuwsbrief verzonden.
    De hosting pakketten die wij aanbieden zijn de afgelopen jaren altijd hetzelfde gebleven. De prijsverhoging is noodzakelijk om te blijven verbeteren en te innoveren en kunnen daarom geen hostingpakket meer aanbieden van 0,50 cent per maand wat 24/7 online gehouden dient te worden en beveiligd. Daarnaast is er in de afgelopen jaren flink geïnvesteerd in onze infrastructuur en staat er voor 2019 nog veel meer op de planning
    ---

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Nico Member
    Reactie geplaatst op: 07-03-2019 om 13:10

Ben aan het overstappen naar neostrada.nl want het loopt de spuigaten uit bij versio

4. Vincent Member
    Reactie geplaatst op: 08-03-2019 om 16:47

Het was mij ook opgevallen dat ineens de prijzen fors omhoog zijn gegaan. Zelfs zo hoog dat het niet klopt met wat op de website vermeld staat. Het webhosting pakket kost 0.50 cent per maand. dat is circa 6 euro per jaar. Ze hebben 30 euro in rekening gebracht (ik heb 2 webhosting pakketten dus dat is al 60 euro). Ik heb een paar dagen geleden een klacht ticket ingediend. Deze klacht is nog niet behandeld. Vandaag een nieuw ticket aangemaakt. De prijzen kloppen niet en ze hebben geen aankondiging gedaan. Uiteraard ga ik dit niet betalen. Versio is niet meer wat het was.

5. Wouter Staelens Member
    Reactie geplaatst op: 13-03-2019 om 14:08

Heb ook gemerkt dat de prijzen steeds hoger en hoger gaan. Spijtige zaak.

6. Marcel Member
    Reactie geplaatst op: 14-03-2019 om 14:27

Hmm, mijn prijs is ook van 9 naar 36 gegaan en volgens mij staat automatische verlenging uit. Hoe neem je contact op met Versio? Bij helpdesk krijg je alleen maar de FAQ. Of is het opgezegd als je niks doet met je negatief saldo.

7. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 14-03-2019 om 14:59

Goedemiddag,

Het forum is bedoelt voor customer 2 customer support. Indien je support wilt benaderen, dan kun je een e-mail sturen naar support@versio.nl.

8. Wesley Member
    Reactie geplaatst op: 15-03-2019 om 11:58

Ben ook zeer ontevreden over de prijsverhogingen die werden doorgevoerd zonder duidelijk op de hoogte te stellen. Daarnaast doen ze er tegenwoordig ook alles aan zodat je bij bestellen van een domeinnaam zaken meebestelt die je niet nodig hebt. Zoals die SSL die ze zo proberen te verkopen. Een DA SSL is gewoon gratis via LetsEncrypt hoor, en werkt perfect. Maar die optie vermelden ze niet in hun mails...

Daarnaast is hun DNS ook alweer uren onbereikbaar nu. Meer dan honderd domeinnamen (websites) zijn nu onbereikbaar. Zelfs op dit kritieke punt falen ze al.

Ik heb voorheen al mijn VPS en hosting opgezegd bij Versio omdat er constant problemen waren, maar domeinnamen zal ik ook dringend moeten verhuizen heb ik de indruk :-(

9. Luuk Member
    Reactie geplaatst op: 15-03-2019 om 12:16

What else is new. Met stuntprijzen groot worden en zodra je genoeg klantjes en positieve reviews hebt ga je langzaam de prijzen opdrijven. Veel klanten zien maar een keer per jaar een factuur en valt het niet op. Andere hebben bij elk klein stapje net te weinig drive om over te stappen. Slechts enkele zullen vertrekken.
    Uiteraard kan je het gooien op investering in infrastructuur. Maar ik gok dat de jongens van Strikwerda Investments ook graag goede infrastructuur hebben in hun buitenhuis...

10. Tim Member
    Reactie geplaatst op: 15-03-2019 om 12:34

Ga toch ook eens kijken naar andere optie’s
    iemand ervaring met vimixx?

11. Vladimir Member
    Reactie geplaatst op: 18-03-2019 om 10:03

Prijzen kloppen aan geen kant inderdaad. Ging mijn online portemonnee opwaarderen met 100 euro, door gebruik te maken van MisterCash, waarbij er duidelijk vermeld staat dat het om een vaste kost zal gaan van 1,80 euro. Na het klikken op betalen, kreeg ik het volgende bedrag te zien: 102.18. Waar die 38 cent vandaan komen, heb ik geen idee... Een miniem bedrag, maar volgens mij is dat special zo klein, zodat de meeste mensen zelfs beschaamd zullen zijn om te vragen waar die 38 cent naartoe gaat...

Best dat ik dit forum thread tegenkwam, want nu heb ik meer moed om op zoek te gaan naar alternatieven.

12. Christiaan Member
    Reactie geplaatst op: 18-03-2019 om 15:05

Vladimir, die 38 cent zal waarschijnlijk iets met 21% btw te maken hebben...