1. Jordy Member

SSL certificaat meerdere WP installaties

Topic geplaatst op: 14-01-2019 om 09:21

Ik heb twee Wordpress installaties draaien op 1 domeinnaam. Indien ik een SSL certificaat installeer op dit domein, geldt dit dan voor beide WP installaties?

Naar mijn weten geldt een SSL certificaat op alle (sub) folders en paginas van een domein, klopt dit?

Alvast bedankt!

2. Tom Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 14-01-2019 om 11:07

Dat klopt, alle sub-folders worden dan ook voorzien van SSL.

Let op, een andere subdomein zal dan niet voorzien zijn van SSL tenzij u bijvoorbeeld de wildcard SSL Certificaat aanschaft.

Voorbeeld:
    wordpress1.uwdomein.nl
    wordpress2.uwdomein.nl

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Jordy Member
    Reactie geplaatst op: 30-01-2019 om 19:38

Bedankt tom,

Helaas werkt mn hele admin gedeelte van wp nu niet meer. Heb jullie instructie voor installatie via Letsencrypt gevolgd. De site zelf laad het wel gewoon, de adin kant doet niks meer. Iemand die aub kan helpen??!

Domein: www.localwall.nl

4. Maurice Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 30-01-2019 om 19:41

https://www.versio.nl/artikelen/348-hoe-kan-ik-een-lets-encrypt-certificaat-installeren

5. Jordy Member
    Reactie geplaatst op: 31-01-2019 om 09:51

Maurice,

Bedankt voor je reactie!
    Ik heb inderdaad deze instructie gevolgd. Echter zijn hierna de problemen begonnen met het niet kunnen inloggen in de backend.

Even ter informatie, wat ik heb gedaan:

De WP Encrypt plugin geactiveerd. Dit zou volgens Let'sEncrypt voldoende moeten zijn.
    Hierop kreeg ik een foutmelding.

Daarna wat onderzoek gedaan waardoor ik bij de link van Maurice uit kwam.
    Deze instructie heb ik gevolgd, waarna mijn backend dus niet meer werkte.
    De website zelf werkte op dit moment nog wel.

Hierop het internet afgespeurd en verschillende oplossingen geprobeerd.
    Oa het toevoegen van wat regels aan de .htaccess file, ook zonder succes.

Na nog wat pogingen dit op te lossen werkte ook mijn frontend niet meer.
    Dit is de huidige status.

Ik heb op het betreffende domein in een andere folder nog een WP installatie draaien, vreemd genoeg werkt deze nog wel gewoon.

Zelf denk ik dat er op dit moment niets anders op zit dan opnieuw te beginnen (doei +10 uur werk). Maargoed, met vallen en opstaan leert men zullen we maar zeggen. Mocht ik op wonderlijke wijze nog aan een oplossing komen, zal ik deze ook hier delen. En suggesties zijn natuurlijk welkom!

p.s; ik was helaas niet slim en snel genoeg om een backup te maken in DirectAdmin, lol.

6. Jordy Member
    Reactie geplaatst op: 31-01-2019 om 15:29

Update mbt SSL via Let'sEncrypt:

Ik heb op 1 van mijn domein accounts het volgende gedaan:
    alles gedeinstalleerd, vervolgens alle SSL instellingen gedaan zoals in jullie handleiding. Hierna via Softaculous Wordpress op dit domein geinstalleerd MET https instelling (geen foutmelding gekregen dus SSL werd herkent). Hierna de .htaccess aangepast.

Vervolgens probeer ik zowel de frontend als backend te bereiken, zonder resultaat. Waar kan dit nu toch aan liggen?

Alvast bedankt

7. Jordy Member
    Reactie geplaatst op: 31-01-2019 om 15:46

Zo te merken heb ik te maken met een Firewall probleempje na de stappen uit mn laatste antwoord. Voor nu werkt de methode uit mijn laatste antwoord dus in ieder geval...