1. Marielle Member

Kosten Webhosting

Topic geplaatst op: 08-01-2019 om 10:53

Mijn webhosting pakket (starter Brons NL) kan ik verlengen voor 30 euro. Vorig jaar heb ik deze afgesloten als een 6 euro per jaar. Hoe komt het dat dit bedrag vijf keer zo hoog is voor deze verlening?
    En hoe kan het dat mijn man eenzelfde Brons Nl pakket heeft voor 12 euro per jaar ?

Reageer
  2. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 08-01-2019 om 11:07

Goedemorgen Marielle,

Per 1 december hebben wij een nieuwsbrief verstuurd met informatie over de prijsverhoging en dat het Starterspakket uitgefaseerd is en hiervoor het Brons pakket met 5000 MB webruimte en onbeperkt dataverkeer voor terug is gekomen, hier betaal je €30,- euro exclusief btw per jaar voor.

Elke klant is al overgezet naar het nieuwe pakket, maar het nieuwe tarief word pas gerekend bij een verlenging.

Mocht je hier nog vragen over hebben, dan zien wij graag een mail tegemoet op het e-mailadres support@versio.nl, dit omdat het forum bedoeld is voor customer 2 customer support.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Dries Member
    Reactie geplaatst op: 19-01-2019 om 12:04

Wel, ik heb datzelfde probleem.
    Ik heb geen nieuwsbrief gekregen. En ook mijn klanten niet.
    Ik heb ook in mijn verwijderde items gekeken en daar staan heel wat mails van versio. Ook van December. Maar geen enkele waarin verteld wordt dat de prijs 5X hoger is geworden.
    Ook op jullie nieuwspagina is er niets over terug te vinden.

Dat is een beetje een probleem voor mij.
    Ik heb heel wat klanten die ik heb aangeraden het goedkoopste versio pakket te nemen omdat ze kleine websites hebben waar gewoon enkel een simpele wordpress installatie op staat.

Ik moet nu al mijn klanten gaan contacteren om hun op de hoogte te brengen dat ze ineens 5 keer meer gaan moeten betalen voor hetzelfde.
    Ik weet dat jullie de starters nu doodgooien met ongelimiteerde traffic en 5 gigabyte ruimte. Maar dat hebben die mensen niet nodig.

Het resultaat zal zijn dat ik, ofwel, mijn klanten kwijt ben, want voor hun komt dat over als ik die ineens de prijs vervijfvoudig. Ofwel gaan ze hier niet mee akkoord en zal ik een nieuwe hoster moeten gaan zoeken voor deze klanten. Met alle werk en kosten vandien.

Dit zijn dingen die echt niet kunnen versio. Ik heb al een aantal vervelende dingen met jullie meegemaakt. Maat dit is echt wel de allerlaatste keer dat jullie zulke stunt uithalen met mij of met mijn klanten. Dit komt bij mij over als oplichting.

Alle andere bedrijven waar ik ooit diensten gehad heb die van prijs verhoogd werden en waar het pakket dat ik had verdween en vervangen werd door iets anders met andere specificaties (dat is wat hier gebeurd) werd dit voor bestaande klanten gewoon behouden en golden de nieuwe pakketten enkel voor nieuwe klanten.

Dit is zoals een huiseigenaar die ineens de huur vervijfvoudigd, en in de tuin een zwembad bouwt voor mij, ook al kan ik niet zwemmen. En dat zwembad dan als argument gebruikt waarom mijn huur omhoog gaat.

Voor mij is ondertussen één ding wel duidelijk. Alle klanten zal ik in het vervolg gewoon doorverwijzen naar andere hosters. Die mogen zelfs duurder zijn dan jullie.
    Ik ga per vandaag op zoek naar een nieuw webhostingbedrijf waar ik mijn klanten naar zal verhuizen.

Dit kan echt niet, eenzijdig een klant zijn service verwijderen en hem zelf op een duurdere oplossing zetten en er dan maar van uit gaan dat die nieuwsbrief die je verstuurde dat je dat zou doen het allemaal goed praat.

Dit gaat jullie klanten en geld kosten. Veel klanten en veel geld.

4. Marius Member
    Reactie geplaatst op: 19-01-2019 om 22:23

Ik heb zojuist mijn domeinnaam matthijsphotography.nl als het hostingpakket voor 2 jaar verlengd.
    Ik had op mijn andere mailadres herinneringen gehad, maar dat account gebruik ik zelden. Het mailadres staat nu weer goed ingesteld en de automatische verlenging staat nu aan.
    Nu logde ik altijd in via directadmin op het account mariupz204. Nu zag ik dat ik betaald heb voor mariuj200. Hoe kan dat? Ik wil zoals vanouds gewoon inloggen met mariupz204. Daar heb ik alle gegevens van. Kunt u het zo instellen dat ik als vanouds kan inloggen.
    bvd.
    M. van den Berg.

5. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 20-01-2019 om 13:44

@Marius Dit moet even nagekeken worden via een support ticket. U kunt een support ticket aanmaken via het Versio klantenpaneel: https://www.versio.nl/customer/helpdesk/tickets of via support@versio.nl . U ontvangt vervolgens een antwoord via het ticket van zodra nagekeken.

6. Karin Member
    Reactie geplaatst op: 24-01-2019 om 12:48

Ik heb al jaren mijn website bij Versio. Nu wordt mij ineens een heel hoge rekening gegeven voor de webhosting. In januari 2018 betaalde ik €8,78 voor mijn jaarlijkse verlenging van mijn webhosting abonnement, maar dit jaar rekent Versio ineens €36,30 voor hetzelfde!! Ik heb de nieuwsbrief niet gezien. Deze prijsverhoging is buiten proporties en niet aanvaardbaar.

7. Paul Member
    Reactie geplaatst op: 18-02-2019 om 10:08

Ik klik op de site om mijn domeinnamen te verlengen en wordt ook gevraagd om mijn hosting te verlengen. Dit wordt aan geboden voor 0,- euro. Als ik klik op verdergaan krijg ik plotseling te zien dat er 30,- wordt gerekend. Naast dat 30,- belachelijk hoog is, kan het niet zo zijn dat tijdens een bestelling het tarief wijzigt.