1. Pascal Mariany Member

Inkomend mailverkeer forwarden

Topic geplaatst op: 16-05-2012 om 22:38

Ik wil graag de mail die binnenkomt op info@marianyhosting.com door laten sturen naar info@marianydesign.com. Hoe krijg ik dit in het DNS Beheer voor elkaar?

2. remcok Member
    Reactie geplaatst op: 17-05-2012 om 16:29

Met een DNS aanpassing kan je er alleen voor zorgen dat alle mail (dus *@marianyhosting.com) wordt doorgestuurd naar *@marianydesign.com.
    Volgens mij een kwestie van MX-records aanpassen en mail.marianyhosting.com naar het juiste IP zetten.

Daarna nog voor zorgen dat de ontvangende mailserver snapt dat hij die 'vreemde' e-mail moet verwerken.

Als je een hosting pakket hebt draaien voor marianyhosting.com dan is het makkelijker: in directadmin gewoon een forward per e-mail adres aanmaken.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. JanJ Member
    Reactie geplaatst op: 17-05-2012 om 21:55

Met DNS beheer alleen zal je dit niet lukken.
    Met het MX record in de DNS server stel je de [mail] server(s) in die de mail afhandeling doet(/doen).
    Je zal de mailserver echt moeten vertellen dat hij de mail van marianhostig.com accepteren moet en info@marianhosting.com moet doorsturen naar info@mariandesign.com
    Echt mail doorsturen kan dus niet via DNS beheer! Alleen maar vertellen welke server de mailafhandeling moet doen!!
    Het eenvoudigst is inderdaad wat remcok melde:
    Een hosting pakket draaien voor marianhosting.com in directadmin een forward per e-mail adres aanmaken.

Vond u dit antwoord nuttig?