1. Sjaak Member

Nieuw Email adres

Topic geplaatst op: 07-12-2018 om 14:13

Ik wil de plugin Contact Form 7 gaan gebruiken. Het werkt maar ik krijg geen terukoppeling op mijn emailadres. Nu heb ik gelezen dat een gmail adres problemen kan geven en dat ik over moet gaan op een .nl adres. Dat is leuk maar hoe doe ik dat. Hoe maak ik een nieuw email adres die ik dus alleen voor de website ga gebruiken.

Reageer
  2. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 08-12-2018 om 11:35

Hallo, je kunt het info@ adres aanmaken op jouw domein in DirectAdmin: https://www.versio.nl/artikelen/71-hoe-maak-ik-een-email-account-aan-en-koppel-ik-deze-aan-een-email-programma

Vervolgens stel je dit info@ adres in binnen Contact Form 7 als FROM/Afzender adres.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Christian Member
    Reactie geplaatst op: 08-12-2018 om 11:52

Het kan zijn dat gmail niet goed zou werken omdat je je eigenlijk moet authenticeren met hun server, en dat word niet ondersteund in WordPress. Die maakt gebruik van de mail functie van PHP zelf. I raad je aan om een SMTP plugin te gebruiken. Dan is de kans dat je berichten in de spam folder terecht komen ook een stuk kleiner. Ik gebruik zelf: https://wordpress.org/plugins/post-smtp/

4. Sjaak Member
    Reactie geplaatst op: 08-12-2018 om 12:54

Ik vul alle gegevens in DirectAdmin en klik dan op creeeren. Daar stopt het. Hij creeert het niet.

5. M. Member
    Reactie geplaatst op: 08-12-2018 om 15:41

Sowieso wil je niet afhankelijk zijn van 3th parties zoals Gmail of Yahoo etc.
    .NL domeinnaam met website en email straalt veel mooier uit.

Als ik een bedrijf zie met een een website en als email een gmail, etc, blijf ik liever weg.

6. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 08-12-2018 om 16:50

@Sjaak Mogelijk blokkeert een plugin in je browser de knop. Dit kan ook komen door een security programma op jouw computer. Je kunt eventueel eens testen via een andere browser.