1. Kevin Member

DDNS op synology

Topic geplaatst op: 04-12-2018 om 20:23

Hoe kan ik op een synology nas een DDNS instellen voor Versio? Het IP dat ik van de ISP krijg veranderd om de week en zou dit graag automatisch laten aanpassen en niet iedere keer manueel ingeven.
    Bij de instellingen op de nas kan je dit automatisch laten gebeuren maar versio staat niet in de service provider lijst.

2. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 04-12-2018 om 23:19

Goedenavond Kevin,

Wij ondersteunen geen DDNS. Het is enkel mogelijk om DNS te beheren bij ons met een statisch IP.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Pascal Member
    Reactie geplaatst op: 10-01-2019 om 15:41

Dag Gavon,
    Hoe krijg ik mijn (net aangeschafte) domain dan naar mijn synology nas toe?
    Of moet ik hiervoor bij een andere provider wezen?

4. Tom Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 10-01-2019 om 15:53

Onder uw domeinnaam kunt u dan DNS beheer op AAN zetten, hierna kunt u alle DNS records wijzigen van ip 185.182.56.12 naar het IP van uw NAS.

5. Pascal Member
    Reactie geplaatst op: 10-01-2019 om 16:06

Dat heb ik inderdaad gedaan.
    Als ik een domein wil toevoegen op de NAS moet ik bij DDNS een service provider selecteren, en daar staan jullie niet tussen..

Is er een manier om toch verkeer door te wijzen of moet ik naar een andere provider?

6. Christian Member
    Reactie geplaatst op: 10-01-2019 om 16:32

Als je een dynamisch ip adres wil gebruiken voor je site, dan kan je ook een CNAME record gebruiken i.c.m. een DDNS provider zoals no-ip.org De CNAME record zorgt ervoor dat jouwdomein.nl het ip adres gebruikt van jouddns.no-ip.org Op je Syno kun je dat je IP syncen met no-ip.org

7. Pascal Member
    Reactie geplaatst op: 10-01-2019 om 17:13

Nice! Bedankt voor de tip.
    Kan je zien of ik het zo goed heb gedaan? Het gaat om mijn laatst aangeschafte domein.