1. Kasper Member

Domeinen weg verhuizenn, overzicht kwijt

Topic geplaatst op: 04-12-2018 om 16:22

In de hoop hier sneller antwoord te hebben dan op support tickets (deze staan inmiddels al meer dan 24 uur open zonder enige reactie van Versio)

Ik ben bezig de geregistreerde domeinnamen bij versio bezig weg te verhuizen naar een andere register.

gisteren verdwenen de domeinnamen na verhuizing netjes uit het overzicht na verhuizing. Vandaag niet meer. Gezien de vele domeinnamen ben ik nu het overzicht een beetje kwijt wat al wel weg is verhuisd en wat nog niet.

Zou deze bug zsm opgelost kunnen worden zodat er weer een werkbare situatie ontstaat?

Reageer
  2. Tom Member
    Reactie geplaatst op: 04-12-2018 om 17:10

Ik vind dit toch wel even heel grappig, weg gaan bij Versio en dan toch nog verwachten dat ze voor je gaan rennen. Maar dat terzijde.

Het is je misschien opgevallen dat er wel een paar meer mensen zijn die aan het verhuizen zijn geslagen, ik sta er niet van te kijken als er inmiddels meer dan 1000 domeinnamen verhuisd zijn. Je kan je misschien voorstellen dat het systeem dit niet gewend is. Even geduld hebben en een keer uitloggen en weer inloggen wil wel eens helpen (althans bij nieuw geregistreerde domeinnamen helpt dit altijd) verder misschien een sheet bijhouden. Je hebt ze ergens anders ondergebracht dus daar staan ze ook in het systeem.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Kasper Member
    Reactie geplaatst op: 04-12-2018 om 19:12

Beste Thomas,

Ik verwacht helemaal niet dat ze rennen. Ze sturen mij een automatische mail dat ze me niet kwijt willen. Daar reageer ik op en dan blijft een reactie uit van de kant van Versio. Gemiste kans als je het mij vraagt.

uitloggen, inloggen het helpt helemaal niets. Bijzonder vervelend. Er is echt wel overheen te komen door idd met een sheet te werken, maar gemak dient de mens.

4. Vandevelde Member
    Reactie geplaatst op: 05-12-2018 om 21:04

Ben er ook mee bezig, even geduld hebben en het overzicht wordt weer up-to-date. Bij mij heeft het 24u geduurd.

5. M. Member
    Reactie geplaatst op: 05-12-2018 om 22:25

Die lijst is niet direct actueel, maar duurt even.

6. Gaetan Member
    Reactie geplaatst op: 06-12-2018 om 12:24

Is er een reden waarom je wil verhuizen? dank om dit te willen delen

7. Danny Member
    Reactie geplaatst op: 06-12-2018 om 21:23

Beste Gaetan, waarschijnlijk om dezelfde reden dat veel partijen nu de domeinen gaan verhuizen. Als het goed is heb je recent een mail ontvangen dat er e.e.a. gaat veranderen. Deze veranderingen houden voornamelijk in dat alles fors duurder wordt. Zie ook deze discussie:
    https://www.sitedeals.nl/hosting-algemeen/363461-versio-prijsverhoging-400-a.html
    Het is een keuze of je die verhoging nog over hebt voor de diensten die je afneemt en een aanzienlijk deel van de mensen heeft dat er dus niet voor over.
    Zelf ga ik de komende tijd ook de nodige domeinen verhuizen (100+), schelt me toch weer een paar honderd euro per jaar.

8. Kasper Member
    Reactie geplaatst op: 07-12-2018 om 15:58

Beste Gaetan,

het gaat me niet eens primair om de prijsverhoging. Deze kan ik gewoon doorberekenen aan de klant als ik zou willen. Maar de manier waarop.

mail sturen met feest en dan een linkje naar de nieuwe tarieven enkele uren voordat ze in gaan. Nergens vermelden dat er ook er ook maandelijkse vaste kosten aan pakket grootverbuik zitten van 19 euro ex btw. Kom ik toevallig door een berichtje op het forum van een support medewerker achter.

Als je zo met je klanten omgaat wil ik geen zaken met je doen, dat past niet bij. Zo wens ik als klant niet behandeld te worden dus is mijn keuze om alles elders onder te brengen. Voordeel is dat de nieuwe gekozen partij nog goedkoper is dan de oude tarieven van Versio, Een voordeel die ik direct terug kan geven aan de klant op de jaarlijkse kosten van de domeinnamen.

9. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 07-12-2018 om 16:08

Goedemiddag Kasper

De tariefswijziging is enkel van toepassing op nieuwe bestellingen en verlengingen.

10. Erik Member
    Reactie geplaatst op: 07-12-2018 om 20:04

@Gavon; niet is niet alleen de absurde prijsverhoging, maar de manier waarop. En ook de censuur naderhand. Alle topics hierover worden weggehaald. Klinkt als bang voor imagoschade? Helaas, hebben jullie aan het eigen (graai-)beleid te danken.

11. Kasper Member
    Reactie geplaatst op: 09-12-2018 om 19:27

@gavon Klopt, de prijsverhoging is pas bij verlenging. Die 19 euro ex btw is per direct maandelijks......