1. Martijn Member

35.000 emails in mijn mailbox

Topic geplaatst op: 13-11-2018 om 10:52

Dag iedereen,

Mijn email adres wordt ingeschreven op duizenden websites en duizenden newsletters. Een groot aantal op wordpress websites, maar toch zeker 50% op andere websites.

Ik heb natuurlijk uitgebreid gegoogled, maar ik kan geen nuttige informatie/antwoorden vinden op de volgende vragen:

1) Hoe zorg ik er voor dat ik dit soort emails niet meer ontvang? Is er een spamfilter die er voor kan zorgen dat ik deze mails niet meer ontvang?
    2) Hoe kan ik in extreme bulk in roundcube verwijderen? Ik krijg een serverfout als ik 12.000 emails wil verwijderen met wordpress in de titel, omdat de query te lang is.

Reageer
  2. Martijn Member
    Reactie geplaatst op: 13-11-2018 om 11:55

Na nog meer onderzoek heb ik de naam van deze grap ontdekt. Email bombing.

Ik moet dus eigenlijk van Versio klanten te weten zien te komen hoe je onder een email bomb die gaande is uit komt. (Gmail heeft een slimme spamfilter, Roundcube vast niet?)

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Martijn Member
    Reactie geplaatst op: 13-11-2018 om 12:01

En mijn adres wordt vanaf dit IP opgegeven aan al die websites: 166.70.207.2 een tor exit router van Anon.Xmission.com Daar heb ik dus helaas ook niet super veel aan..

4. Christian Member
    Reactie geplaatst op: 13-11-2018 om 13:24

Heb ik ook een keer ervaren toen ik nog bij pcextreme zat. Niet veel dat je er tegen kunt doen. Er zijn een aantal server-side instellingen die je kan toepassen, maar aangezien je in Webhosting post neem ik aan dat je hier geen controle over hebt.

Bij mij stopte het na een aantal dagen vanzelf. Vaak is het doel je mailserver crashen, oftewel een DDOS aanval.